Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

El Departament d’Educació està treballant en la nova redacció del Decret d’admissió amb l’objectiu de revisar i modificar els criteris d’entrada al Sistema Educatiu de manera que es garanteixi l’equitat i s’eviti la segregació, tal com reclama el Pacte contra la Segregació Escolar. Els canvis més significatius es centren en la planificació de l’oferta de places escolars.

Un dels punts claus que es treballen és excloure de l’oferta de places les escoles que separen nens i nenes, així com determinar-ne l’oferta educativa. Cal tenir present que fins ara la normativa només permetia regular les places a l’escola pública. Amb aquest canvi es vol aconseguir que l’equilibri d’alumnat amb necessitats educatives es faci de manera equitativa a tots els centres.

Un altre punt clau és la voluntat del Departament d’Educació de treballar de manera coresponsable amb els ajuntaments en la lluita contra la segregació escolar. Amb aquest objectiu, preveu accions com la creació de taules locals de planificació o l’ampliació de les competències de les comissions de garanties d’admissió, els òrgans que s’encarreguen d’escolaritzar l’alumnat que arriba durant el curs, el que es coneix com matrícula viva. També preveu la possibilitat d’establir zones d’àmbit supramunicipal.

Així s’explica a la notícia publicada al diari Ara, Un repartiment més equitatiu per evitar guetos escolars: les claus del nou decret d’admissió.

L’article remarca que, segons fonts del departament, s’està treballant perquè sigui aplicable el curs 2020-2021, tot i que podria ser que no arribés a temps.


L’activitat "Coneguem l'Ajuntament" és una de les ofertes educatives de La Guia i es tracta d’una visita guiada per l’Ajuntament de Banyoles, que pretén apropar i donar a conèixer les funcions, organització, funcionament bàsic i serveis de l’ens local.

Durant aproximadament una hora, els infants són rebuts a la Sala de Plens, on fan un joc per identificar regidories i serveis, i relacionar-les. Se’ls explica el funcionament del Ple Municipal i les funcions i objectius que té. També es fa algun apunt sobre el sistema d’elecció.

Seguidament, l’Alcalde de la ciutat rep els infants al seu despatx, on respon algunes preguntes que s’han preparat prèviament a l’aula. La visita guiada acaba amb un petit recorregut per les instal·lacions i despatxos de l’Ajuntament.

Al llarg del curs uns 365 alumnes visitaran l’Ajuntament, la majoria dels quals són d’educació primària, tot i que també s’hi inclouen dos grups d’ESO i un grup del Centre de Formació d’Adults, aquests últims amb una visita més adaptada a les seves necessitats formatives.

Fotografies: Anna Estanyol


La propera activitat del curs és la conferència Entre la lletra i el so, a càrrec de Ferran Gadea i Gambús.

Divendres 20 de desembre, a 2/4 de 8 de la tarda a la Sala d’Actes del Museu Darder.


El digital Núvol publica un article de Jaume Forés, Apunts per l’educació del futur, en què fa un resum dels temes que es va abordar durant el XXX Fòrum Local d’Educació el passat 21 de novembre, organitzat per la Diputació de Barcelona.

Segons Forés, de les conclusions es desprès que les idees més recurrents durant el Fòrum van ser tres: “la necessitat imperiosa de col·laborar i treballar en xarxa entre tots els agents educatius del territori, curriculars i no curriculars, l’evidència que ens dirigim cap a un model d’aprenentatge al llarg de la vida, i la crida a combatre les desigualtats creixents de la societat mitjançant una major equitat i justícia social.”

També destaca la intervenció de Joan Manuel Del Pozo (professor de filosofia de la Universitat de Girona) i el diàleg que va establir amb Mònica Nadal (directora de recerca de la Fundació Jaume Bofill) amb el lema “L’educació en un món canviant”.

Amb referència a la intervenció de Joan Manuel Del Pozo al Fòrum Local d’Educació, el Diari de l’Educació publica una entrevista que podeu llegir des d’aquest enllaç.


El 30 de novembre se celebra el Dia Internacional de la Ciutat Educadora. És una celebració internacional que té per objectiu crear consciència sobre la importància de l’educació i visibilitzar el compromís dels governs locals per situar-la com a vector generador de benestar, convivència, prosperitat i cohesió social.

Les Ciutats Educadores repensen la ciutat com un ecosistema educatiu, inclusiu, dinàmic i en diàleg permanent amb la ciutadania, maximizant l’impacte educatiu de les seves polítiques municipals.

Per la celebració d’enguany el lema que fa de fil conductor és “Escoltar la ciutat per transformar-la”. Escoltar la ciutat és un camí de doble sentit que ha de ser transitat tant pels governs locals com pels agents socials de la ciutat, en un anar i venir constant, participatiu i inclusiu.

Per manifestar i difondre el compromís de la ciutat amb els principis de la Ciutat Educadora i participar d’aquesta celebració, donem suport al manifest de Declaració del Dia Internacional.

Més informació:
http://www.edcities.org/dia-internacional-cat-2019/


Els Premis Baldiri Reixac, promoguts per la Fundació Carulla, volen reconèixer i impulsar projectes que, mitjançant la cultura i els llenguatges artístics, transformen l’educació.

Els Baldiri consten de quatre categories: el premi Baldiri Escola, que valora quatre pilars del projecte educatiu: organització i gestió educativa, metodologies innovadores, cooperació comunitat educativa i entorn i presència de la cultura, arts i llengua catalana.

El premi Baldiri Experiències, que reconeix les millors experiències d’aprenentatge col·lectives, dins i fora de l’aula.

El premi Baldiri Alumnes, que distingeix treballs de recerca realitzats en català, i fets amb rigor, innovació, creativitat i amb un enfocament cultural.

I enguany es presenta una nova categoria, el premi Baldiri Connexions. Aquesta categoria ofereix als centres educatius i agents culturals la possibilitat d’aliar-se i presentar un projecte compartit que proposi l’art i la cultura com a palanques de transformació educativa i social.

“Escoles innovadores, agents culturals, alumnes curiosos i amb idees transformadores, és moment de treballar conjuntament perquè tenim clar que la cultura transforma l’educació, l’educació transforma les persones i les persones transformem el món.”

La data límit per presentar-se als premis és fins al 27 de gener del 2020.

Més informació:
https://elsbaldiri.cat/


El Consell Esportiu del Pla de l’Estany proposa una sèrie d’activitats pel mes de desembre, que podeu consultar en aquest document.

Trobareu la informació detallada de les activitat i els espais per formalitzar les inscripcions al web del Consell Esportiu.


Avui 22 de novembre finalitza el termini d'inscripció per fer les proves per obtenir els Certificats d'anglès dels Nivells Intermedi B1, Intermedi B2 i Avançat C1 de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Prova escrita: 7 de febrer de 2020 (la prova comença a les 16 h, però cal ser-hi 30 minuts abans.)

Prova d'expressió i interacció oral: el dia d'aquesta prova s'indica en la convocatòria personal lliurada el dia de la prova escrita.

Més informació a www.eoibanyoles.cat     


Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge?

 

Aquest debat vol parar especial atenció a un dels pals de paller dels mecanismes d’atenció a la diversitat, els denominats sistemes i programes de diversificació curricular. Es parlarà de suports específics addicionals i intensius per a alumnes amb necessitats específiques d’aprenentatge, uns suports que a casa nostra s’han aplicat principalment a l’ESO i, en menor mesura, als darrers cursos de primària.

Dimecres, 27 de novembre de 2019, de 6 a 8 de la tarda, al Palau Macaya (Barcelona).

Les xerrades del cicle són gratuïtes, i cal inscripció prèvia. També es poden seguir en streaming.

Més informació i inscripcions:

https://www.fbofill.cat/agenda/diversificacio-i-inclusio-lescola


L’entitat Astrobanyoles organitza la novena edició del Premi de Recerca i Divulgació Científica. Podeu consultar les bases aquí.

El termini de presentació de projectes és el 17 de febrer de 2020.

Més informació: http://www.astrobanyoles.org

Pàgina 1 de 153Primera   Anterior   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega