escort izmir
Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2013


La Fundació Jaume Bofill i la Direcció d’Educació de l’OCDE organitzen i presenten la conferència Pisa 2012 i Equitat educativa, a partir dels resultats de l’edició de 2012 del Programa Internacional d’Avaluació d’Estudiants, el dimarts 10 de desembre a 2/4 de 7 de la tarda al Cercle d’Economia de Barcelona (carrer Provença, 298.)

Com es pot millorar el nivell de competències dels estudiants catalans de 15 anys? Quines polítiques són eficaces per reduir les diferències de resultats entre l'alumnat nadiu i d'origen immigrant? Quines estratègies poden resultar més adequades per formar millor els joves catalans? Són compatibles l'excel·lència i l'equitat? Què podem aprendre dels sistemes educatius que tenen millors resultats?

En l'acte debatrem a fons sobre les conclusions d'aquest nou informe que la Direcció d'Educació de l'OCDE acaba de publicar i sobre les estratègies que Catalunya podria adoptar per millorar la qualitat de l'educació.

L’acte és gratuït i obert a tothom. Per assistir-hi només cal inscriure's.

La presentació es podrà seguir en directe en streaming i també a través de Twitter @FundacioBofill, #perspectivesbofill i del Facebook.

 Enllaços:

Web PISA-OCDE

A continuació us deixem l'enllaç de l'entrevista sobre l'informe PISA del dia 4 de desembre als Matins de TV3 amb Xavier Bonal, director de recerca de PISA-Catalunya de la Fundació Bofill.

ENTREVISTA


Aquest mes de novembre s’han portat a terme diverses reunions per a millorar la mobilitat a l’entorn de l’escola Can Puig i de l’Institut Josep Brugulat i està previst que la setmana vinent es porti amb l’escola Baldiri Reixac. En aquestes taules de treball hi participen el Regidor de Mobilitat, el Regidor d’Educació, un representant de la Policia Municipal, la direcció del centres escolar i representants de l’AMPA.

A través d’aquestes taules es pretén recollir les necessitats de mobilitat concretes a l’entorn dels centres educatius, plantejar possibles mesures de millora i fer-ne el seguiment.


El proper dissabte 7 de desembre, de 2/4 d’11 del matí a la 1 del migdia, podeu assistir a La Sembra Neolítica, una jornada de portes obertes durant la qual se sembraran varietats de cereals antics emprant eines i tècniques Neolítiques documentades.

Tothom està convidat a participar-hi!


 

 


Ahir dijous 28 de novembre vam gaudir d’una xerrada d’allò més interessant amb Boris Mir, una persona molt propera, experta i un molt bon comunicador.

Ens va plantejar una nova mirada al món de la tecnologia i al món connectat en què vivim, per fer-nos reflexionar sobre el fet que la tecnologia és com un ecosistema en el qual estem immersos i que es convenient comprendre per saber-nos-hi desenvolupar.

Us agrairem molt que respongueu a l’enquesta per recollir la vostra valoració de l’activitat d’ahir. Moltes gràcies.

ENQUESTA

 

Per ser competents digitalment hauríem de dominar cinc àmbits:  l’àmbit de l’aprenentatge, que implica saber convertir la informació en coneixements a través de la tecnologia, l’àmbit de la informació, és a dir, saber obtenir, organitzar i avaluar la informació en entorns digitals, l’àmbit de la comunicació, conèixer les regles de la comunicació en l’entorn digital on les comunicacions es poden realitzar en diferents tempos, on tot deixa rastre, l’àmbit de la cultura digital, que vol dir que hem d’aprendre a actuar d’una forma responsable, ètica i segura amb els entorns digitals i l’àmbit de la tecnologia, saber com utilitzar i gestionar diversos dispositius i entorns de treball digitals.


                        

En Boris va acompanyar la xerrada amb múltiples analogies i exemples amb els quals molts dels assistents ens vam sentir identificats. Ens va fer adonar que la tecnologia evoluciona molt de pressa, que no es neutre. Va remarcar que és un error pensar que el món digital sigui un món virtual; el món digital és real, tant sols conté una capa digital i per això és molt important ser competents com hem d’actuar en aquests entorns.

Trobareu més informació sobre aquests temes al seu bloc professional i la mostra d’altres presentacions que ha fet:

Blog professional http://blog.lamiradapedagogica.net/

Mostra d'altres presentacions i conferències.


Si voleu que els vostres fills i filles passin una estona divertida, tot elaborant regals, targetes, calendaris, dolços... mentre reciclen, aprenen a tenir cura del medi i gaudeixen amb les tradicions catalanes, no ho dubteu, apunteu-los als tallers de Nadal dels Museus. Trobareu tota la informació en aquest cartell.


 



L’Espai Entre pares i mares és un espai de formació que organitza l’AMiPA i l’equip educatiu de La Balca obert a la participació de tothom.

El proper dimarts dia 10 de desembre, a les 9 del vespre, s’ofereix una activitat de reflexió sobre com afrontem els canvis vitals, tant els adults com els infants al llarg de la vida. Amb l’Imma Riu, psicòloga, parlarem sobre què hi ha de positiu i de perjudicial en els canvis, com ens adaptem a les noves situacions, què ens provoquen, etc.

Hi esteu tots convidats!

 


Els i les alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Casa Nostra estan realitzant el projecte Joguines per a tothom, una experiència d’Aprenentatge i Servei que porten a terme en col·laboració amb Càritas Banyoles, que té per objectiu principal aconseguir que cap nen o nena es quedi sense regals.

La iniciativa consisteix en la recollida de joguines, jocs, llibres i contes, i en la posterior distribució de lots, durant les festes nadalenques, a nens i nenes de totes les edats.

Tot i que Càritas ja fa alguns anys que porta aquest projecte de manera independent, enguany compta amb el suport d’aquests/aquestes alumnes, que s’encarreguen de la publicitat i difusió de la campanya, recollida, catalogació i restauració de les joguines que s’han rebut i elaboració dels lots. Tot això, sempre amb la supervisió de voluntaris de Càritas i, per part de l’escola, dels professors que hi participen.

Tothom qui vulgui pot col·laborar amb aquesta iniciativa, i fer arribar joguines que siguin noves o estiguin en molt bon estat. En el cartell adjunt podeu consultar els punts de recollida. No s’accepten peluixos.

 


Per setè any consecutiu, impulsem el Projecte Rossinyol, un projecte de mentoria inclusiva que organitzem l’Ajuntament de Banyoles en conveni amb la Universitat de Girona. El projecte es proposa establir una xarxa de col·laboració entre estudiants de la UdG (amb el rol de mentors) i alumnes d’origen estranger dels centres de secundària de Banyoles amb la finalitat d’afavorir la integració social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu.

                                            

 
El dissabte passat dia 23 de novembre va tenir lloc la festa d’inici d’aquest curs a l’Espai Cal Drac. Enguany hi participen 2 alumnes de Casa Nostra, 2 de l’Institut Josep Brugulat, 3 de l’Institut Pere Alsius i 3 de l’Institut Pla de l’Estany. Es formaran 10 parelles que al llarg del curs aniran desenvolupant activitats que reforcin el coneixement de la llengua, la descoberta de l’entorn i els vincles entre joves.

Durant el mes d’octubre l’Ajuntament de Banyoles va aprovar l’establiment de quotes bonificades per a famílies escolaritzades a La Balca, en funció d’uns criteris de renda per unitat familiar.

Després de valorar les sol·licituds rebudes, 18 famílies es podran beneficiar de bonificacions del 15% o del 25%.

Les places d’escolar bressol municipal de La Balca estan subvencionades per l’Ajuntament de Banyoles i, actualment, per la Diputació. L’objectiu de la regidoria d’educació d’aplicar bonificacions addicionals a les quotes establertes ha estat per afavorir la igualtat d’oportunitats i l’escolarització dels infants menors de 3 anys.

 


Dijous vinent, a 2/4 de 10 del vespre, a l’escola Can Puig, encetem el programa Eduquem en Família d’aquest curs.

El món contemporani és un món connectat. Per a una vida plena i un bon treball ens cal ser competents en aquest nou escenari. En aquesta sessió presentarem quines són les cinc competències digitals bàsiques i apuntarem algunes pistes per tal de comprendre el món connectat que ens envolta. Acabarem amb un espai de conversa per a veure com podem acompanyar i ajudar els nostres fills a assolir els nous reptes que els esperen.

Boris Mir és professor d’educació secundària, formador de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i molt bon comunicador.


Podeu trobar més informació a:

http://blog.lamiradapedagogica.net/

presentacions i conferències.
Pàgina 2 de 15Primera   Anterior   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
buca escort ankara escort bayan ankara escortlar şirinevler escort green temptation delay krem penimed pheda dmt kaçkar ayısı balı