Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2013


Dins el procés endegat per revisar i redactar el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, el passat dijous 30 de novembre la comunitat educativa del municipi es va reunir amb els regidors d’urbanisme i educació per traslladar-los les propostes que han estat recollint en relació a la redacció d’aquest pla.

 

Una proposta prioritària que es va posar sobre la taula van ésser la ubicació de l’Escola Camins a la zona industrial de l’actual Pla Especial III, a l’alçada de l’actual c/ Masdevall, tal com anteriorment ja havia proposat el Consell Escolar Municipal. Ja que es tracta d’una escola d’educació infantil i primària es va considerar molt  important que estigui ubicada en una zona cèntrica, no pas a l’extraradi, i estratègicament situada respecte la resta de centres escolars existents. D’aquesta manera hi hauria un eix central amb tres escoles ubicades a la zona nord (La Draga), zona centre (Baldiri Reixac) i zona centre-sud (Camins), amb una escola a cada banda d’aquest eix (Can Puig i Pla de l’Ametller).

 

Una altra de les prioritats destacada va ésser la necessitat de millorar la comunicació i l’accés als diferents centres de secundària, especialment a la zona de Canaleta i Can Puig.

 

La comunitat educativa també va posar sobre la taula la idoneïtat de crear una zona o espai educatiu-formatiu-cultural, amb un equipament polivalent que aculli diferents usos. Actualment hi ha ben dispersos per la ciutat diversos espais de formació, l’Escola d’Adults, l’Escola Oficial d’Idiomes, etc i continuen mancant espais de formació i cultura; aquest equipament polivalent podria agrupar també la biblioteca i el Servei d’Educació, i ser proper a algun centre educatiu, de manera que entre els diversos agents es pogués oferir un bon servei a la ciutadania, en una àmplia franja horària, rendibilitzant costos, temps, espais i  creant sinergies.

 

Altres necessitats que es van plantejar van ésser preveure espai per un possible equipament educatiu nou com ara un institut, continuar mantenint la qualificació d’equipament públic l’espai de sota el pavelló de Can Puig on en el seu moment s’havia previst una segona escola bressol pública, un espai polivalent i la necessitat que es pugui contemplar l’ampliació del pati de l’escola La Draga – actualment insuficient – i el de l’escola Camins.

 

La comunitat educativa va proposar moltes millores a la mobilitat per la ciutat, algunes que es poden aplicar independentment del POUM, i va demanar que es pensi en una ciutat ben comunicada, amb una bona xarxa de carrils bicicleta que connecti tots els centres educatius, equipaments esportius i barris. També va plantejar la importància que Banyoles, com a ciutat activa i que ofereix molts serveis i activitats a la comarca i més enllà, disposi d’una bona bossa d’aparcaments.

 

També es va plantejar la necessitat d’evitar models de creixement amb densitat d’habitatges elevada que puguin ocasionar, en un futur, zones guetitzades; el Pla d’Escolarització Extensiva de Banyoles és un exemple de com s’han hagut de compensar moltes desigualtats ocasionades, en part, també per la distribució d’habitatges de la ciutat.

 

La reunió es va celebrar a la biblioteca de l’escola Pla de l’Ametller i hi van participar vint-i-cinc persones representants del Consell Escolar Municipal i de la comunitat educativa en general.



La Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya i el Grup de Promoció de la Salut Jove del Pla de l’Estany (GPS-Jove) han organitzat una jornada formativa centrada en l’Educació Emocional "Com treballar l'educació emocional en l'educació no formal del jove", tema cabdal i transversal en Salut Juvenil.

La jornada tindrà lloc el proper 3 de desembre de 2/4 de 10 a 2 del migdia a Banyoles és gratuïta i està pensada per agents que treballen amb joves i/o les seves famílies. Cal confirmar l’assistència abans del 15 de novembre. Vegeu programa adjunt i lloc on us heu d’adreçar.

 

PROGRAMA



El proper divendres 8 de novembre a les cinc de la tarda tindrà lloc la inauguració de l’Escola Camins. Tant l’equip educatiu de l’escola, com l’AFA (associació de famílies), l’Ajuntament de Banyoles i el Departament d’Ensenyament estarem molt contents de celebrar aquest acte amb tots vosaltres.


L’Escola Camins va ésser una escola llargament  reivindicada per la comunitat educativa de Banyoles durant uns anys d’important creixement de la població escolar del municipi. Finalment, tot i les dificultats de l’època actual, va entrar en funcionament el setembre de 2012 amb dos grups de P3 i amb la confirmació de la necessitat de dues línies més pel curs següent. Actualment acull un centenar d’alumnes de P3 i P4.

 Altres notícies relacionades que trobareu a les pàgines 14 i 21 del bloc:

 10 de febrer 2012  Carme, Lurdes i Alícia ens parlen del projecte educatiu de la nova escola de Banyoles

 7 de setembre de 2012 L’Escola Nova ja és visible 

 


La Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – FECYT ha atorgat una subvenció per les activitats de ciència i tecnologia de la Guia de Recursos Educatius Municipals.



Aquest serà el segon curs que se’ns atorga aquesta subvenció, que permet, entre altres objectius:

-          Millorar la formació i apropar els coneixements científics i tecnològics a tota la ciutadania

-          Desvetllar la curiositat científica i fomentar l’experimentació en col·lectius especials

-          Visualitzar l’ampliació del coneixement científic i la investigació en la comprensió del propi entorn a    través d’experiència properes

-          Donar a conèixer processos científics investigant la ciutat amb el suport d’experts

-          Donar suport als centres escolars i grups de ciutadans en la transferència de coneixements científics

-          Oferir activitats formatives gratuïtes o amb preus simbòlics per afavorir la igualtat d’oportunitats en la formació de les persones

-          Promoure treballs d’investigació entre joves i l’intercanvi de coneixements


Aquest diumenge dia 3 de novembre i el dissabte 14 de desembre, en Blauet, un ocell que viu en llocs d’aigua i el seu amic follet que és molt entremaliat, ens explicaran un conte sobre l’Estany de Banyoles ple d’aventures i sorpreses. A continuació es farà una petita manualitat relacionades amb els personatges de la història.


Aquesta activitat es realitzarà tots dos dies a 2/4 de 12 del migdia al Museu Darder de Banyoles; és una activitat gratuïta, amb un màxim de 25 persones per sessió. Per a més informació i reserves us podeu adreçar a Oficina de Turisme de l’Estany. Tel 972 58 34 70 o a l’adreça electrònica turisme@ajbanyoles.org. Realitza l’activitat Arqueolític amb el suport de Museus de Banyoles i Consorci de l’Estany.

Ja són més de 65 els infants i joves que s’han inscrit a les activitats organitzades des del Projecte d’Intervenció Socioeducativa als barris de Canaleta i Can Puig.

Donat el nombre d’infants i joves participants, s’han organitzat 3 grups: petits (1r a 3r de primària), mitjans (4t a 6è de primària) i joves (a partir de 1r d’ESO).

El grup de petits assisteix el dilluns de 5 a 7 de la tarda, el grup de mitjans els dimecres de 5 a 7 de la tarda i el grup de joves els dijous d’1/4 de 6 a ¾ de 7 i divendres de 2/4 de 5 a 2/4 de 7.

Amb cada grup s’organitza un espai d’educació en el lleure i un altre de deures i estudi, destacant que el grup de joves treballa per projectes. Els projectes actuals són l’organització de 2 cinefòrums trimestrals, l’organització d’un Torneig de Futbol per setmana santa, l’edició del butlletí informatiu trimestral “El Rajol”, per tercer any consecutiu, a més d’una sèrie d’activitats com anar a buscar castanyes per la castanyada popular al barri, sortides, nit de por, etc. segons els interessos dels joves.


 

 

La metodologia de treball, entre altres, és la de l’aprenentatge servei, potenciant la implicació dels joves en la situació i la resolució de les necessitats del barri. En aquest sentit, el Projecte d’Intervenció Socioeducativa als barris de Canaleta i Can Puig forma part del banc de bones pràctiques del Centre Promotor de l’Aprenentatge Servei.

A més de la intervenció directa, destaquem la coordinació amb serveis socials i els centres educatius dels participants, per tal de reforçar l’espai de deures i estudi i el treball comunitari que es realitza pel fet de ser presents en el dia a dia al barri de Canaleta, tot intentant treballar els aspectes que els preocupa.

Properament informarem dels cinefòrums que s’organitzen.


Us interessa preparar-vos per la nova prova de nivell D de català?

L’Aula d’Estudi ofereix un curs presencial amb assistència contínua on-line i suport individualitzat, impartit per professorat amb molta experiència en la formació per a l’obtenció del nivell D de català i en la correcció d’aquestes proves. El curs constarà d’unes 80h, amb una franja horària adaptada a les necessitats de les persones interessades. S’iniciarà a partir del mes de gener fins a final de maig.

Les persones interessades us podeu posar en contacte amb aulaestudice@gmail.com o al telèfon 972573098. Més informació al cartell adjunt.

CARTELL PROVA NIVELL D DE CATALÀ



 


El proper diumenge 27 d'octubre, a les 11 de la nit menys 5 minuts, pel canal de televisió Historia s'emetrà el primer capítol del programa "Arqueólogo por un día", que es pot veure en totes les plataformes de televisió de pagament.

Durant 40 minuts el programa barreja el coneixement i el rigor històric en la descoberta d’un jaciment amb l’entreteniment, on diferents persones conegudes aprendran l’ofici amb l’acompanyament dels arqueòlegs responsables de cada jaciments. Es visitaran el Parc Neolític de La Draga, que serà el primer, l’amfiteatre de Córdoba, Atapuerca a Burgos, el castell asturià de Gauzón, Lancia a León i la fortalesa Puig Ciutat a de Barcelona.

 

 

La Draga és un jaciment arqueològic que correspon a un assentament d’una de les primeres comunitats camperoles del nord-est de la Península Ibèrica datat entre 5400-5000 aC. Una part del jaciment està actualment sota les aigües de l’Estany i altres zones excavades es troben en terra ferma.

És excepcional per diversos motius. En primer lloc per la seva antiguitat, que el situa entre els més antics del Neolític Peninsular. En segon lloc pel fet de tractar-se d’un assentament a l’aire lliure amb una certa continuïtat de l’ocupació. I per últim, i potser el més remarcable, per les seves excel·lents condicions de conservació. És un dels pocs assentaments lacustres datats en el VI mil·lenni aC.

S’estudia sota la direcció científica del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles. Des de l’any 1994 va comptar amb l’ajuda del Centre d’Investigacions Subaquàti-ques de Catalunya (Museu d’Arqueologia de Catalunya) i en el projecte actual (2008-2013) hi participen també la UAB i el CSIC.

Per a més informació podeu consultar els Museus de Banyoles.


A partir de dimarts 22 d’octubre totes les famílies que ho desitgin – no cal que estiguin escolaritzades a La Balca - poden participar a l’Espai Nadó i a l’Espai Familiar que s’organitzen des de La Balca.

 L’Espai Nadó és un espai de trobada entre pares i mares i els seus infants fins a 12 mesos amb la finalitat de compartir experiències i inquietuds. Es farà els dimarts entre les 10 i les 12 del matí.

 L’Espai Familiar s’adreça a famílies amb els seus infants fins a 3 anys i es farà els dimarts entre les 3 i les 5 de la tarda.

 Són espais oberts a totes les famílies que estiguin interessades en l’educació dels seus fills. No cal que estiguin escolaritzades a La Balca. Les persones interessades us podeu adreçar a La Balca 972573536.  El cost és de 9,29€ per tota la temporada.


 CARTELL ESPAI NADÓ I FAMILIAR

 

 

 


Dijous dia 16 d’octubre el Consell Escolar Municipal de Banyoles – CEM va celebrar la primera reunió plenària del curs a l’escola La Draga, on les mestres van presentar alguna de les seves experiències de treball conjunt escola i famílies.

Entre altres temes es va aprovar la memòria d’activitats del curs passat i es van comentar els resultats de la valoració del funcionament del CEM que es va fer al mes de juny, considerant diferents propostes de millora per afavorir la participació activa de tots els sectors i posant sobre la taula possibles temàtiques de treball.

Des de La Balca es va exposar l’aplicació de tarifes bonificades a les quotes mensuals de l’escola bressol La Balca, que l’Ajuntament va aprovar la setmana passada després d’uns quants mesos de treball i atenent a les demandes que havia formulat l’AMiPA de La Balca i les necessitats que s’anaven observant a l’escola. Tant l’escola com les famílies han valorat molt positivament aquesta mesura per a facilitar l’escolarització dels infants de 0 a 3 anys a més famílies.

També es va informar que aquest curs s’iniciarà una nova acció preventiva per a facilitar la incorporació a P3 als infants amb situació social i cultural desfavorida que no han estat escolaritzats. Aquesta acció que impulsen el Servei d’Educació i La Balca s’integrarà al protocol de treball del Pla d’Escolarització Extensiva i consistirà en realitzar unes sessions de treball al darrer trimestre del curs amb aquells infants i famílies que recomanaran els serveis especialitzats com ara l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic – EAP o Serveis Socials. Es valora que pot ésser una bona acció preventiva i de sensibilització.

Altres temes que es van tractar van ésser la posada en funcionament del Programa de Qualificació Professional Inicial – PQPI a la comarca, un recurs llargament reivindicat per la comunitat educativa. Ofereix 10 places de l’especialitat de Vivers i jardineria. Tot i que l’Institut Josep Brugulat l’ha acollit a efectes de gestió, atén a tot l’alumnat de la comarca i està ubicat a Can Quim del Rec. La comunitat educativa va celebrar la seva posada en marxa i va expressar la necessitat de comptar amb més recursos d’aquestes característiques. Des de la direcció de la Unitat d’Escolarització Compartida es va expressar la necessitat d’anar més enllà per acompanyar als joves en la construcció digne del seu propi itinerari personal i de fer créixer els recursos en aquesta línia.

També es van exposar els Programes Socioeducatius que, originats en el Pla Educatiu d’Entorn es continuen portant a terme: Pla d’Escolarització Extensiva, Intervenció Socioeducativa a Canaleta-Can Puig, tallers de suport a l’estudi, projecte Rossinyol, etc. Es va informar sobre els participants i el finançament.

En relació a les ajudes per llibres, es va valorar molt positivament que els centres de Banyoles hagin rebut una partida econòmica de la Generalitat de Catalunya en concepte d’ajudes per llibres i material, però la comunitat educativa va considerar la conveniència que sigui des de Generalitat o el Ministerio es continuïn convocant les ajudes per llibres i material escolar adreçades a les famílies. També es va proposar reiterar al Departament d’Ensenyament la importància de continuar mantenint les aules d’acollida a tots els centres.

Finalment es va tractar el tema d’ajudes sobre llibres i el Consell Escolar es va concloure amb un calendari de treball previst per aquest primer trimestre del curs.

Pàgina 4 de 15Primera   Anterior   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
antalya bayan escort
bodrum escort
halkali escort halkali escort istanbul escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sisli escort
mavi serum enginar macunu isveç şurubu datça macunu