Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2016


El grup Eduquem en Família, format per les diferents AMPA dels centres educatius del municipi i el Servei d’Educació, juntament amb Ludus Mundi, una entitat amb llarga experiència en el món del joc vam organitzar dissabte passat l’activitat Juguem en Família com a cloenda del programa d’activitats d’aquest curs. La trobada estava prevista a la Plaça Major, i amb previsió de pluja l’activitat es va traslladar a les instal·lacions de l’escola Can Puig.


     

Al llarg de tota la tarda de dissabte, unes dues-centes persones es van reunir al voltant de jocs ben diversos que van fer gaudir de valent tant els més grans com els més petits.

     

Les famílies amb infants més petits van poder gaudir d’un espai tou amb materials de construcció de fusta, cartró, roba, i a l’interior de l’escola diverses propostes de jocs gegants ben divertits. Per les famílies que volien descobrir els jocs de taula hi havia un munt de propostes diferents, jocs de memòria, de lògica, d’estratègia, que ens van entretenir durant quatre hores que van passar volant!

     
     
     


Si teniu més ganes de jugar, no us perdeu Ludivers, el festival de les cultures de la imaginació, que es portarà a terme a Girona, per tercer any consecutiu, els dies del 17 al 19 de juny, en diversos espais de la ciutat. Organitza l’Ajuntament de Girona i Ludus Mundi.




Amb previsió de pluja, el JUGUEM en Família s’ha traslladat a l’escola Can Puig.




Amb aquestes paraules l’Àlex Foraster va obrir la darrera xerrada de l’Eduquem en Família d’aquest curs, que va aplegar un centenar de persones ahir dijous a l’escola La Draga.

 La creativitat és una capacitat humana que permet generar idees i connexions en qualsevol àmbit, activa el pensament crític i permet aportar respostes originals. Tots tenim un cert nivell de creativitat per a gestionar el dia a dia, que podem millorar amb entrenament i estratègies.

La persona creativa es caracteritza per una gran obertura a l’experiència i al descobriment. La família i l’entorn on ens movem, com pot ésser l’escola, la ciutat, les organitzacions, etc. poden afavorir d’una forma més important o menys el nostre nivell de creativitat.

 Algunes estratègies per a potenciar la nostra creativitat són en primer lloc identificar les barreres a la creativitat (com ara l’educació contra la curiositat, les suposicions, l’autoritarisme, etc.). Altres formes són la música, el foment de les connexions, la prova error, el pensament crític, reconèixer les creacions que fan els altres, trencar zones de confort i, entre altres, jugar.

 Tancarem el curs amb l’activitat JUGUEM EN FAMÍLIA que portarem a terme aquest dissabte dia 7 de maig, de 4 a 8 de la tarda, i que finalment, amb previsió de mal temps, es farà a l’escola Can Puig.

 Tothom que ho desitgi ens pot adreçar propostes per l’edició del curs 16-17 enviant un correu a educacio@ajbanyoles.org




Oriol Comas, expert en jocs de taula i director del festival DAU de Barcelona, ho explica en una entrevista al digital Núvol.

 “tenim l’avantatge que quan juguem la cosa va de mirar-nos als ulls i guanyar. Res ho supera, per més online i multiplayer que pugui ser.”

 “Jugar és cultura des de fa com a mínim 4.600 anys."


Dimarts 10 de maig iniciem a l’Espai Nadó de La Balca sis sessions al llarg de les quals, amb el tema La llibertat del moviment, compartirem la importància del moviment natural i espontani, possibilitats, l’entorn, el propi cos, l’acompanyament de l’adult,...

 Les sessions seran de 10 a 12 del matí a La Balca – Centre Educatiu Municipal, i estan dirigides a famílies amb infants fins a 12 mesos.

 Els espais globals són espais psicoeducatius de trobada entre pares i mares i els seus infants.

 Us hi esperem!




Organitzat pel Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, el seminari es durà a terme del 16 al 22 de maig al Museu Darder – Espai d’Interpretació de l’Estany.

 La vinculació temàtica de l’Olimpisme amb els valors culturals obre les portes del seminari a totes aquelles persones relacionades amb l’estudi i el desenvolupament de la filosofia i la història contemporànies.



La vinculació temàtica de l’Olimpisme amb els valors culturals obre les portes del seminari a totes aquelles persones relacionades amb l’estudi i el desenvolupament de la filosofia i la història contemporànies.

Organitzat pel Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, el seminari es durà a terme del 16 al 22 de maig al Museu Darder – Espai d’Interpretació de l’Estany.




 


Dissabte 7 de maig es durà a terme una jornada de treball i lúdica, organitzada per les entitats de lleure del territori, al llarg de la qual hi haurà tallers de debat i moltes altres activitats. Per previsió de pluja la jornada es trasllada al gimnàs i pati de l’escola Baldiri Reixac.




Q.Ll., en la modalitat adult; P.C., en la modalitat infantil, i el curs de 1r de l’escola la Draga han estat els guanyadors del concurs “Paraules viatgeres” que enguany era una de les activitats proposades en el marc del projecte Penjats per la lectura per celebrar Sant Jordi.

 El concurs, que va iniciar-se el 15 d’abril i va finalitzar el 30 d’aquest mateix mes, proposava descobrir –a través dels cartells penjats en els comerços de la ciutat– l’etimologia de mots quotidians, com ara “sopa”, “pantalons” o “bossa”, i respondre si les afirmacions que es feien sobre algunes d’aquestes paraules eren certes o no.

 La Biblioteca comarcal del Pla de l'Estany, l'Oficina Jove del Pla de l'Estany – Cal Drac, el Servei Comarcal de Català, el Departament d'Ensenyament (LIC) i l'associació Banyoles Comerç i Turisme han estat els impulsors d'aquesta activitat, tot i que en el projecte de Penjats per la lectura també hi han col·laborat els instituts de la comarca, el Casal de la Gent Gran de Banyoles, el grup de mares de les escoles de La Vila i La Draga i les Guerrilleres del Ganxet.




Els projectes guanyadors de la primera edició del Premi Ciutats Educadores (atorgat per l’Associació Internacional de Ciutats Educadores) han estat el centre d’aprenentatge Opinmäki d’Espoo (Finlàndia), l’Impuls de l’Aprenentatge Servei com a eina de convivència, cohesió social i participació de l’Hospitalet de Llobregat i la regeneració de Gamcheon en un barri cultural de Saha-Gu (República de Corea).

 Aquestes bones pràctiques il·lustren com és possible contribuir a reduir conflictes urbans i a evitar la segregació, trencant barreres físiques, socials i comunicatives, ja sigui des de la planificació o la regeneració urbanística, des de l’escola o des d’altres equipaments o espais de la ciutat. També mostren que fomentant la participació es contribueix a crear nous vincles socials, a promoure una convivència pacífica i a reforçar el sentiment de pertinença a la ciutat.


Més informació a http://www.edcities.org/ca/




No us perdeu aquest dissabte dia 30 d’abril a les 6 de la tarda la presentació d’aquest projecte al Pati de  Ca la Flora.

 Houses for Talibés Foundation treballa activament al Senegal amb un objectiu: aconseguir una vida digna per als Talibés, una infància que els garanteixi el seu futur.

 Els Talibés no estan escolaritzats, són exposats a tot tipus de malalties que posen en perill el seu creixement normal i, ocasionalment, la vida; pateixen maltractament i exclusió social. L'objectiu fonamental de Fundació Talibés, es basa en capgirar aquesta situació, en millorar les condicions de vida dels Talibés, perquè puguin accedir a un futur millor. Entre moltes altres, una de les accions d’aquest projecte és la creació d’una biblioteca ambulant.


Més informació a http://fundaciotalibes.org/



Pàgina 12 de 20Primera   Anterior   7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega