Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2016


Dins la societat actual s’ha creat un nou patró educatiu, el de la hiperpaternitat: pares helicòpter, pares piconadora, pares guardaespatlles, pares mànager... Què són? Quines conseqüències poden tenir en els nostres fills?

 Podeu llegir l’article en aquest enllaç http://www.ara.cat/suplements/criatures/que-fills-no-pares-Millet_0_1534646530.html


En el marc de la setmana diferent, l’escola Casa Nostra realitza la cloenda del Projecte Inerdisciplinari que es fa a l’escola.

 Enguany han treballat les emocions, i concretament, la por. D’aquí ha sorgit el nom del projecte “La por ens fa valents”.

 Podreu fer un seguiment de les activitats del projecte a través del blog del projecte: http://projectecn2016.wix.com/2016




El dissabte 12 de març,  22 professionals que treballen en l’ àmbit de la infància van participar al taller de Mindfulness organitzat pel CDIAP Pla de l’Estany i  impartit per Maria Canals, psicòloga que treballa a nivell clínic i educatiu en la pràctica de Mindfulness o Atenció Plena.

 

El Mindfulness entès com una actitud i no com una eina, ens ajuda a posar consciència a qualsevol activitat del dia a dia, a l’experiència del moment present  amb interès, curiositat i acceptació, per això ens cal aprendre a desconnectar el nostre “pilot automàtic”, a fi de  recuperar el nostre equilibri intern. Si aconseguim impregnar-nos d’aquesta actitud, la relació amb els infants pot arribar a ser diferent, més plena, més sentida, més gaudida...


 

Alguns dels beneficis de l’atenció o de la consciència plena (traducció de “Mindfulness”) són la reducció de l’estrès, l’augment de l’autoconsciència, la resolució de conflictes evitant la reacció, la millora del benestar personal i del nostre entorn...

 

En definitiva, aquest tipus d’atenció ens permet aprendre a relacionar-nos de forma directa amb allò que està passant en la nostra vida, prendre consciència del nostre aquí i ara, del moment present.



 

Text de: Mariona Grivé

Serveis Socials del Pla de l’Estany

 


Aquest divendres 11 de març, hem encetat el projecte IMPULS amb l’objectiu de fomentar el creixement personal i professional, i les competències, valors i actituds emprenedores entre els joves.

 

Volíem que la primera acció fos alguna cosa diferent, impactant, singular i per això hem comptat amb INNY, una entitat sense ànim de lucre formada per joves de 15 a 30 anys amb experiències vitals i professionals interessants i singulars que organitza actes per fomentar l’esperit emprenedor a partir de conferències i xerrades directes de joves a joves, amb tots els valors que aquest diàleg entre joves representa. I amb INNY, diferent en polac, ho hem aconseguit. 

Quatre joves d’INNY han compartit la seva experiència en una xerrada propera i inspiradora, que ha impactat els estudiants de batxillerat, cicles formatius i formació ocupacional que han assistit a l’acte. La Clara, en Ferran, l’Oriol i en Nil han explicat la vivència i superació d’una malaltia, l’experiència d’emprendre un negoci i alguns mites i creences sobre les quals convé reflexionar. A continuació s’ha obert un torn de preguntes i finalment un espai de “networking” on els joves que ho han desitjat han pogut establir conversa amb els joves conferenciants.




Aprendre a ser un mateix, la superació personal i la proacció han estat alguns dels eixos que han marcat la sessió d’avui. 

En aquest enllaç hi podeu trobar més informació

http://www.inny.cat/



Quantes vegades anant pel carrer ens hem trobat errades garrafals en rètols, senyals, menús o altres textos? Segur que moltes. I quantes vegades no hem pensat que les hauríem de fotografiar?

Des del Centre de Normalització Lingüística de Girona, del qual forma part el Servei de Català del Pla de l’Estany, s’han proposat fer-ho a l’engròs i, a més, recollir totes aquestes errades. Per això posen en marxa la segona edició del concurs fotogràfic Atrapa la falta. Es tracta d’un concurs de fotografia a la xarxa social d’Instagram, adreçat especialment als joves, però obert a tothom, que pretén conscienciar sobre el paper que té la llengua en la imatge d’una empresa, d’una marca o un producte i sobre l’efecte negatiu de les incorreccions lingüístiques.

Les fotografies han de recollir errades, faltes d’ortografia, de sintaxi o de morfologia en rètols, cartells, etc., exposats al públic. Cada concursant hi podrà participar amb tantes fotografies com vulgui sempre que siguin originals i fetes en el període del concurs. Hi ha diversos premis molt interessants!

El concurs va començar el 7 de març, i hi ha temps per buscar errades fins al diumenge 24 d’abril.

http://educacio.banyoles.cat/inici/articletype/www.cpnl.cat/concurs   hi trobareu les bases i la resta d’informació necessària per poder-hi participar.

 





Dirigit a nadons de sis mesos a dos anys acompanyats de la mare i/o el pare

L'objectiu principal d’aquest nou taller, impartit per Eneida Ruscalleda, és enfortir i afavorir el vincle emocional entre la mare/pare i el nadó mitjançant la música. A través de cançons, jocs de falda i  moixaines, danses i audicions, jocs musicals i manipulació d'instruments, els nens i les nens van adquirint noves experiències que afavoreixen el seu desenvolupament motriu, sensorial, emocional, social, del llenguatge, etc. I els pares descobreixen una nova manera de comunicar-se amb els seus fills, integrant el joc musical en la vida quotidiana, practicant i ampliant repertori i adquirint noves eines i recursos musicals per gaudir d'una bona estona de música en família.

 Més informació

http://ateneu.banyoles.cat/cursosformatius_act.asp?offset=0&Id=92




El proper dijous 17 de març, Jaume Fàbrega, professor de Gastronomia i Enologia de l'Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, historiador, consultor gastronòmic i periodista, ens acompanyarà en la darrera sessió del Club de Lectura Fàcil que organitza conjuntament la Biblioteca de Banyoles i el Servei de Català del Pla de l’Estany.

Amb el títol Introducció a la cuina catalana: ingredients, plats, tècniques i maneres de menjar, Fàbrega farà una aproximació  als aspectes més  remarcables de la cuina catalana, en el context de la Mediterrània i d'altres cuines del món.

La trobada, que tindrà lloc al Museu Darder a les 6 de la tarda, està oberta a tothom: alumnes de català, participants en el Club de Lectura Fàcil, participants en el VxL i tothom que estigui interessat en la gastronomia.




Diumenge 13 de març a les 6 de la tarda, una nova sessió gratuïta de cinema al teatre de La Vila.

 

Pel·lícula: El corredor del laberinto: las pruebas

Any: 2015

Director: Wes Ball

Durada: 131 min.




Uns 375 alumnes de 3r de primària de les escoles de la comarca van participar en la 7ª edició del Rodajoc – Pla de l’Estany que es va celebrar dimarts 8 de març al municipi de Banyoles.

Aquesta activitat està organitzada pel Consell Esportiu del Pla de l’Estany i el col·lectiu de mestres d’Educació Física de primària, amb la col·laboració dels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Animació d’Activitats Físiques i esportives de l’Institut Pere Alsius, ja que són ells qui dinamitzen les diferents activitats, l’Ajuntament de Banyoles, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Pla de l’Estany, el Centre de Recursos Pedagògics i la Diputació de Girona.

Més informació al web del Consell Esportiu del Pla de l’Estany

http://www.ceplaestany.cat/Noticies/tabid/70/articleType/ArticleView/articleId/254/EL-RODAJOC-DEL-CURS-15-16-JA-ES-UNA-REALITAT.aspx


                            Foto: Consell Esportiu del Pla de l´Estany

      


Per aquesta propera preinscripció, el Departament d’Ensenyament ha modificat el criteri general de puntuació per germans, que atorga 40 punts.

Pel curs 2016-2017 es comptaran els punts pels germans que ja estiguin escolaritzats al centre de secundària demanat en primera opció (en el moment de presentar la sol·licitud), però no es comptaran el punts pels germans que estan escolaritzats en el centre de primària amb el qual hi ha una relació d’adscripció. Amb aquest canvi la Generalitat vol donar resposta a les demandes de les famílies amb fills únics.

Podeu consultar com es concreta aquest canvi i tots els criteris de puntuació al web del Departament d’Ensenyament.
Pàgina 16 de 20Primera   Anterior   11  12  13  14  15  [16]  17  18  19  20  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega