Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2016


Entendre el perquè els nostres fills fan rebequeries es pot convertir en una eina molt vàlida per dominar la situació i convertir la rebequeria en una oportunitat d’aprenentatge per a l’infant i un enfocament diferent en la manera d’intervenir com a pares.

 Dijous 17 de març, a les 9 del vespre a La Balca, Mariona Grivé, mestra, pedagoga i psicopedagoga del CDIAP Pla de l’Estany ens parlarà de “Les rebequeries, un aprenentatge”.

 Les xerrades de l’espai entre pares i mares són obertes a tothom.




El Projecte Robòtica Banyoles va néixer el curs passat amb la voluntat del Servei d’Educació per promoure l’àmbit de la robòtica i la tecnologia com una proposta més de recursos adreçats als centres educatius del municipi, tenint en compte l’interès manifestat pels propis centres i la bona valoració que es va fer del primer Taller de Robòtica d’estiu.

L’objectiu de Robòtica Banyoles és que esdevingui un projecte col·laboratiu entre centres educatius del municipi, l’Ajuntament de Banyoles i, en un futur, entitats i empreses vinculades en l’àmbit de la tecnologia i la robòtica. Per aquest motiu, s’han creat grups de treball amb professors interessats en el projecte, amb els quals s’ha dissenyat, de manera conjunta, el contingut i les propostes pedagògiques.

En aquest projecte el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles aporta formació per a mestres i professors, seguiment per part d’un expert al desenvolupament d’un projecte de robòtica al centre, material de suport i l’organització d’una activitat de cloenda. L’aportació dels centres educatius és el compromís de donar continuïtat al projecte, la implicació d’alguns mestres i professors i el cofinançament del material.


 

Durant aquest trimestre s’han desenvolupat diverses sessions de formació amb professorat de primària i secundària, que tindran continuïtat amb les sessions de seguiment dels experts als centres i un espai virtual amb material i recursos diversos.

En aquesta formació s’ha reflexionat sobre l’ interès i l’aplicació pedagògica de la robòtica a l’escola i s’han organitzat diferents grups de treball en funció dels coneixements previs on s’ha experimentat amb beebots, s’ha introduït el llenguatge computacional, el programa scratch i aplicacions a robots autònoms.

El projecte Robòtica Banyoles està finançat pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i s’emmarca en les activitats de ciència i tecnologia de la Guia de Recursos Educatius Municipal.

A partir d’aquesta formació es desenvoluparan una sèrie d’activitats amb l’alumnat a partir de petits reptes que compartirem experiències en una sessió de cloenda el divendres 3 de juny, en una matinal on preveiem la participació d’empreses pròpies del sector, entitats i diverses organitzacions.


 


Del 9 al 13 de març de 2016, al Recinte Montjüic de Barcelona

 El saló ofereix orientació i informació a l’estudiant, aula de tecnologies multimèdia, espai ciència, saló dels idiomes, aula d’activitats, i taller i seminaris per a docents, entre moltes d’altres propostes.

Més informació al web del Saló de l’Ensenyament

 


En el marc dels Webinars dels Debats d’Educació, organitzats per la Fundació Bofill, el 17 de març a les 6 de la tarda es durà a terme aquesta xerrada, en la qual es parlarà de les claus per millorar l’aprenentatge a partir de la comprensió dels processos cognitius i la neurociència aplicada al camp educatiu.

Els Webinars són seminaris web en obert i d’accés gratuït. Per assistir a l’acte només cal connectar-se a la pàgina el dia i hora programats.

Més informació


El divendres passat es va celebrar la tradicional Trobada d’exalumnes de l’institut Josep Brugulat amb un èxit d’assistència espectacular. Aquest any incorporàvem una novetat important. En els darrers cursos, la gran quantitat d’exalumnes assistents a la jornada feia difícil que cadascun d’ells pogués parlar abastament sobre la seva experiència i els alumnes actuals tampoc podien rebre tota la informació que desitjaven.

Per això, es van organitzar dotze taules temàtiques que agrupaven els diferents estudis per àmbits. Així el format va ser molt més distès en forma de conversa-berenar al voltant d’una taula. I els alumnes actuals van poder obtenir molta més informació sobre els seus estudis futurs.

Els principals protagonistes de la jornada van ser els exalumnes de la casa, que van superar la cinquantena.
 

Imatges cedides per l'Institut Josep Brugulat


El Servei d'Educació de l’Ajuntament de Banyoles posem en marxa, amb la col·laboració de l’Àrea de Promoció Econòmica i dels instituts de Banyoles, IMPULS un espai formatiu adreçat a joves de més de setze anys que pretén posar en relleu els elements imprescindibles i més valuosos a l'hora de construir i emprendre el projecte de vida personal o professional.

La constància, la il·lusió, la dedicació, l'assertivitat, la proacció, la cooperació són alguns dels elements que s'aniran tractant en aquest espai, amb l'objectiu de dotar els joves d'estratègies i recursos que els ajudin amb un IMPULS 

IMPULS es podrà desenvolupar amb diferents formats, com ara col·loquis, cinefòrums, etc. i està finançat pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

La primera sessió es portarà a terme el divendres 11 de març al Teatre Municipal de Banyoles a les 12 del migdia.

En aquesta primera sessió IMPULS acollirà una acció organitzada per INNY, una organització formada per joves que compartiran amb els joves dels instituts els seus projectes de vida singulars i emprenedors a partir dels quals tractaran temàtiques vinculades al talent, l’èxit personal i professional i la superació.

L’acte s’organitza en diferents parts: en una primera part hi ha quatre intervencions d’uns quinze minuts aproximadament per part de joves INNY entre 15 i 25 anys; a continuació s’obre un torn obert de preguntes i després s’ofereix l’opció de participar en un networking per tal que es puguin tractar temes en petit comitè.

Un dels valors afegits que aporta INNY és el de la proximitat entre els ponents i els oients, tots ells joves, fet que facilita la connexió entre uns i altres a l’hora de compartir les seves experiències i estratègies per impulsar el propi projecte personal.

 
                                                            
 


Continuem amb els reportatges sobre les activitats de La Guia de Recursos Educatius. Aquesta setmana hem pogut veure, dins del programa Entitats, el funcionament de l’activitat que fan les escoles a La Factoria d’Arts Escèniques.

I a Banyoles televisió ens han parlat dels tallers de convivència que s’organitzen per a l’educació primària, en aquest cas veurem el taller que es va dur a terme a l’Escola Pla de l’Ametller.

 

Podeu veure tots els programes Entitats on surten activitats de La Guia, a l’Espai Guia d’aquest bloc.


Durant la xerrada es va presentar la novetat d’enguany: Juguem en família, una jornada lúdica per promoure el joc en família que tindrà lloc el dissabte 7 de maig.

 Ahir dijous l’Eduquem en Família va rebre Gregorio Luri al Teatre Municipal. Va ésser un luxe escoltar una persona amb tanta saviesa i coneixement en una xerrada planera i exemplificadora que apostava en tot moment per recuperar el sentit comú en l’educació dels fills.

 Una de les primeres frases de la nit va ésser: els fills surten com surten i de seguida ens responsabilitzem de tot com si els pares poguéssim controlar totes les variables. Malgrat això, a continuació en Gregorio ens va fer reflexionar sobre com podem - hem de gestionar les variables que sí que estan al nostre abast, sempre des de la tranquilitat, el sentit comú i l’amor familiar. Ser nen significa tenir molta més energia que seny per controlar-la i som els pares els que hi podem més seny que energia per canalitzar-la. Ens va fer observar que realment eduquem quan no sabem que estem educant i que els fills s’eduquen per impregnació, per tant, és aconsellable fer viure als infants els valors i allò que ens defineix com a família.


Va proposar alguns drets dels infants, com ara: el dret a tenir uns pares tranquils, el dret a avorrir-se, a que se’ls estimuli vers el coratge, a gaudir del silenci, el dret a l’autoritat dels pares, a rebre ordres clares, a aprendre a utilitzar les paraules màgiques, si us plau, gràcies, perdó, confio.

 Entre aquests va destacar el dret dels fills a tenir uns pares imperfectes, és positiu que els fills aprenguin a estimar i a gestionar les imperfeccions dels seus pares, les seves pròpies i les de qui els envolta, això és el que ens fa adults. Va remarcar la importància del dret a postergar les gratificacions, és a dir, a no donar-los tot el que demanen al moment sinó a l’espera, la presa de decisions i l’autocontrol, amb l’objectiu de fomentar el pensament estratègic, que és essencial. També va destacar el dret dels infants a gaudir d’unes hores de son i un esmorzar de qualitat, bàsics pel seu creixement.


 


 Algunes de les seves frases:

 Un bon fill és el que sap correspondre a l’amor que ha rebut

 Una família normal és aquella que gestiona les pròpies neurosis sense gaires gesticulacions

 La família és l’únic lloc on ens estimen incondicionalment per ser qui som.



Malgrat haver destinar l’espai més gran amb què hem comptat per aquest curs 15-16 a aquesta xerrada, l’aforament del teatre municipal va resultar insuficient per acollir totes les persones que hi estaven interessades. No és habitual  preveure una convocatòria de més de 250 persones.  Lamentem les molèsties que això hagi pogut ocasionar.

Dimarts 8 de març, a les 8 del vespre a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Banyoles, el Servei d’Educació fem una reunió informativa per a les famílies que tenen infants que han de fer P3 el proper curs 16-17.

Informarem d’aspectes bàsics de la preinscripció i atendrem les preguntes i dubtes que puguin sorgir.

Pel que fa a les portes obertes de les escoles i dels instituts de secundària, podeu consultar dies i horaris a l’apartat de preinscripció d’aquest blog.

 


El luxe de ser uns pares imperfectes
Dijous 25 de febrer, a les 9 del vespre al Teatre Municipal de Banyoles.

La llarga experiència de Gregorio Luri a gairebé tots els nivells educatius li ha permès construir una mirada crítica i optimista vers l’educació dels infants i joves i el paper que hi tenim els diferents agents educatius. Proposa als pares i mares educar amb més sentit comú i renunciar a ser uns pares perfectes, permetent equivocar-se i fugint de programar la infantesa dels fills i filles. Ha escrit diversos llibres, entre els quals destaquen L’escola contra el món i Val més educar. Consells als pares sobre el sentit comú i col·labora periòdicament amb articles d’opinió al diari Ara i en altres mitjans de comunicació.

Us hi esperem!!!

Organitza: AMPA centres escolars de Banyoles i Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles 

Novetats!

Enguany les activitats comencen a les 9h del vespre.

Qui ho desitgi pot formular preguntes als experts a través del blog d’educació fins dos o tres dies abans de les xerrades.


Pàgina 17 de 20Primera   Anterior   11  12  13  14  15  16  [17]  18  19  20  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega