Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2016


La territorial de Girona de la FAPAC organitza una sessió formativa amb l’objectiu de donar pautes a pares i mares que es plantegen contribuir a enfortir l’AMPA i de retruc exercir un paper més actiu i participatiu com a membres de la comunitat educativa a la vida dels seus centres.

La formació pretén donar resposta a algunes preguntes que es poden fer els pares i mares, com ara:

  • Formeu part o voleu participar més activament a la vostra AMPA, però no teniu clar com s’ha d’organitzar i funcionar
  • Teniu dubtes sobre quins han de ser els mecanismes de decisió
  • Coneixeu les diferències entre el paper de la junta directiva, l’assemblea general i les comissions de treball, i què implica ser soci o sòcia de l'AMPA
  • Teniu controlats els aspectes legals i administratius que ha de tenir en compte l’AMPA per estar al dia? 
  • No teniu la sensació, a vegades, que les reunions es fan molt llargues, les sessions de treball no donen els resultats esperats i a les assemblees no participen tantes famílies com voldríeu

GESTIÓ I ADMINISTRACIÓ DE L'AMPA
Dimarts 18 d'octubre de 2016, de 2/4 de 9 a 10 de la nit a l’Escola  ​Camins de Banyoles.

Cal que confirmeu la vostra assistència, a través d'aquest FORMULAR D'INSCRIPCIÓ on haureu de triar la data i horari que més us convingui.

 


Maria Jesús Comellas és sinònim d’experiència, coneixement i sentit comú.

A l’Eduquem en Família d’ahir vam poder compartir amb ella moltíssimes situacions comunes a qualsevol llar, amb fills petits i adolescents, amb una bona dosi de sentit de l’humor i d’una forma molt amena.

Vam  reflexionar sobre la importància que ha adquirit la figura de l’infant en els darrers anys i com paradoxalment s’ha distorsionat el rol de l’adult, les repercussions que això té en l’educació dels fills i la necessària convivència d’autoritat i democràcia. 

És de vital importància que els nens i nenes i els nois i noies es sentin estimats, encoratjats i que els donem espais per a créixer i desenvolupar les seves potencialitats. El dia a dia ens ofereix mil oportunitats perquè els fills i filles adquireixin responsabilitats, creixin en seguretat i autoestima i esdevinguin cada vegada més autònoms: implicar-se en les tasques de la llar, fer-se responsables de les seves pròpies coses, deixar espai perquè prenguin decisions, perquè practiquin, s’equivoquin, prevegin conseqüències, etc.

Per afavorir la responsabilitat i l’autonomia dels fills serà molt més efectiu un rol d’acompanyament, amb respostes adultes des de la serenitat i l’estabilitat per no dubtar ni dimitir dels criteris que considerem essencial i necessaris.

Unes recomanacions:

  • poques paraules i més accions i evidències,
  • afavorir les conseqüències com a factor d’aprenentatge
  • temporalitzar les demandes que fan els fills
  • molts petons i abraçades
  • canviar el “no corris que cauràs” pel “si caus, aixeca’t!”

Una xerrada molt il·lustrativa!

 

 


L’Ajuntament de Banyoles disposa d’unes ajudes per a estudiants de 1r Cicle Formatiu, 1r de Batxillerat, 1r d’Universitat i PFI que necessiten utilitzar transport per anar a estudiar fora de la ciutat. Concretament, els ajuts cobreixen els transports a Girona, Olot, Figueres, Barcelona i Bellaterra o un PFI que no es puguin cursar a Banyoles.

Les ajudes es poden demanar a l’Oficina Jove Cal Drac del 3 al 14 d’octubre de 2016, dilluns, dimecres o divendres de 4 a 8 de la tarda.

Més informació al web de Cal Drac.



Tardes de Ciència

Els amfibis i rèptils que no ens faran por

Amb Albert Masó i Manel Pijoan - autors del llibre Anfibios y Reptiles de la Península Ibérica, Baleares y Canarias. Amb la participació de Josep Maria Massip

Dissabte 8 d'octubre, a les 7 de la tarda al Museu Darder



Amb motiu del dia mundial de la salut mental, l’Àrea de Benestar del Consell Comarcal del Pla de l’Estany organitza la xerrada: “Prevenció: La clau de l’equilibri” a càrrec de Sra. Carme Mariscot i Bas metge psiquiatra del CSMA Gironès i Pla de l’Estany.

La xerrada es realitzarà a La Cúpula, espai de formació de l’Àrea de Benestar Social (C/ Pere Alsius, 12), el dia 10 d'octubre a les 7 de la tarda. L'entrada és gratuïta i no requereix inscripció prèvia.

 


Del 15 al 23 d’octubre se celebra la 4ª edició de la setmana de la programació Codeweek, promocionada per la Unió Europea, un acte que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera atractiva. Al llarg de la setmana, es duran a terme diferents accions centrades al voltant de la programació i dirigides a totes les edats.

L’objectiu és promoure l’aprenentatge de la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

A Toolbox trobareu un recull d’aplicacions per treballar amb la programació i experiències educatives associades.

http://toolbox.mobileworldcapital.com/apps/ios/metacategory:code-week

http://toolbox.mobileworldcapital.com/apps/android/metacategory:code-week

Trobareu altres recursos a les web de la XTEC i Edu365



Posem en marxa una nova edició de l’Eduquem en Família, que s’iniciarà dijous 6 d’octubre a les 9 del vespre a l’institut Pla de l’Estany amb la xerrada La clau de casa: un regal pels nostres fills?

Autonomia i responsabilitat. Segurament molts de nosaltres ens preguntem si realment estem ajudant els nostres fills i filles a fer-se autònoms i responsables. Quines actuacions i actituds dels pares i mares afavoreixen el desenvolupament de l’autonomia i la responsabilitat? Amb aquesta premissa, Mª Jesús Comellas intentarà oferir-nos eines i reflexions per tal de tirar endavant amb el repte que suposa l’educació dels nostres fills, petits i grans.

Al llarg d’aquest curs podreu escoltar a Jordi Jubany amb una xerrada sobre la família en digital; a Carme Pujol, de l’Institut d’Ecologia Emocional, amb dues xerrades sobre recursos emocionals, la frustració i la resiliència; i finalment, Ada Parellada ens “cuinarà” algunes receptes familiars.

A l’espai de l’Eduquem en Família del blog trobareu tota la informació sobre les xerrades i us podreu descarregar la targeta amb el programa del curs. També podeu adreçar preguntes als experts fins el dia abans de la xerrada, de forma totalment anònima en aquest espai del blog

Els pares i mares de totes les AMPA dels centres educatius de la ciutat i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles desitgem que gaudiu de les propostes que us oferim per aquest curs. Us animem, també, a col·laborar en el programa tot fent-nos arribar suggeriments o propostes de temes o ponents que penseu que poden ser interessants.

 


L’Associació Catalana de Dislèxia organitza la xerrada Dislèxia: signes d’alerta a casa i a l’escola el dimecres 5 d’octubre, a les 7 de la tarda a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles, a càrrec de Luis Darriba Fernández, President de l’Associació i mestre d’educació primària.

Per aprendre a llegir els nens i les nenes necessiten desenvolupar la capacitat anomenada consciència fonològica. Aquesta competència consisteix en poder descompondre les paraules en els seus sons, és a dir que a la paraula “pal” hi ha tres sons /p/ /a/ /l/. 

És a partir dels 4 anys que els nens poden explicar quins sons es poden trobar a les paraules. Aquesta habilitat ha d’estar totalment desenvolupada als 7 anys.

El primer signe d’alerta serà que els nens no desenvolupin aquest coneixement de la mateixa manera que els seus companys, així com que els nens tinguin dificultats en aprendre el nom de les lletres i el sons que els correspon.

Els nens dislèctics presenten un desenvolupament psicomotor normal, aprenen tot el que se’ls ensenya amb normalitat, excepte tot allò que fa referència a la lectura i l’escriptura. Poden tenir dificultats també en nomenar objectes, com el nom dels color, recordar noms dels mestres i companys o explicar-nos què ha menjat amb els noms corresponents. A casa podem observar, a vegades, rebuig a la lectura o a l’escola a vegades molt subtils. Les repercussions emocionals poden ser importants tant per els nens com per les famílies.

Cal tenir en compte que la dislèxia és un trastorn lingüístic. Per tant un retard en l’adquisició del llenguatge pot ser indicador que cal tenir en compte, tant pel risc de trastorns en la lectura i escriptura com pel risc de trastorns del llenguatge o de la parla.

La xerrada està organitzada per l’Associació Catalana de Dislèxia a Girona i hi col·laboren l’Ajuntament de Banyoles, el Centre de Diagnòstic i Atenció Psicològica i Psiquiàtrica Bmind i l’impremta Palmada.

 


Amb motiu de la celebració a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, l’Ajuntament de Banyoles obre un torn de participació ciutadana per conèixer les opinions dels que circulen en bicicleta per la ciutat.

Concretament, el consistori demana experiències del ciclistes que circulen per Banyoles i fotos de llocs on el carril bici es podria millorar. Totes aquestes apreciacions es poden fer arribar per correu electrònic al mail participacio@ajbanyoles.org.

Des de dijous 22 de setembre i durant un mes es poden enviar les propostes, que en acabar es faran públiques al web de l’Ajuntament.

Més informació:

Notícia Banyoles TV

 


Al Diari de l’Educació podem llegir un parell d’articles on es reflexiona sobre la importància que els infants amb més risc social assisteixin a escola bressol i la necessitat de vetllar per la igualtat d’oportunitats. 

Jaume Blasco, autor d’un estudi De l’escola bressol a les polítiques per a la petita infància, publicat per la Fundació Jaume Bofill, manifesta que hi ha menys cobertura de llars d’infants allà on més es necessita. O, el que és el mateix, segons l’autor, hi ha indicis que la política educativa de primera infància és “regressiva” i que això és especialment problemàtic si es té en compte que l’escolarització entre els 0 i 3 anys és especialment beneficiosa per als infants de famílies sense recursos.

Més informació a:

Menys escoles bressol allà on més es necessiten: desigualtats territorials en la primera infància

Les capacitats dels infants de famílies sense recursos augmenten el doble si han assistit al preescolar


Pàgina 5 de 20Primera   Anterior   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
antalya bayan escort
bodrum escort
halkali escort halkali escort istanbul escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sisli escort
periscope vk pornolar
mavi serum enginar macunu isveç şurubu datça macunu izmir escort