Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Articles de 2016


Aquest estiu un centenar de nens i nenes participen a les activitats de lleure de Banyoles de manera subvencionada, en el marc del programa Lleure per a Tothom, per l’àrea de Serveis a les Persones de l’Ajuntament de Banyoles, amb un import d’uns 8.000€.

 Amb aquest programa recull les activitats d’estiu compromeses amb un lleure basat amb uns valors educatius i una organització centrada en l’infant i la promoció de la seva persona. En formen part el Casal de La Vila - Casal Jove – Escàndol que organitza la Coordinadora de Lleure, el Casal d’Estiu del Consell Esportiu, l’Esplai Verd de l’Escola de Natura, Que comenci el casal d’estiu d’Arts Escèniques, Juga! dels Museus i El Casalet 0-3 que té lloc a La Balca.




Heike Freire es experta en innovació educativa, periodista i escriptora. És autora del llibre Educar en verde. Ideas para acercar los niños y niñas a la naturaleza i nombrosos articles sobre infància, naturalesa, democràcia i art.

 Aquesta psicòloga constata que «la nostra civilització s’ha anat allunyant cada vegada més de la forma de viure, sentir, pensar i descobrir del medi natural». Freire assegura que l’educació actual és molt mecànica —més que orgànica—, controladora i intervencionista, i exposa que les persones que eduquen han de fer un pas enrere. També aposta per un foment molt més important de l’autonomia en els infants.

 Algunes de les seves frases:

 “Sense autonomia no hi ha autoestima. Sense risc no hi ha aprenentatge”

“Necessitem un decreixement pedagògic, perquè constantment estem conduint els infants sobre com es fan les coses i imposant-los què està bé i que malament”

“Hem de retornar la fluïdesa als espais i a les relacions. Es tracta de prendre’n consciència per fer-li més lloc i generar espais més permeables. Renaturalitzar-nos

Podeu consultar:

http://educarenverde.blogspot.com.es/

http://diarieducacio.cat/escolaestiurosasensat/2016/07/07/heike-freire-una-educacio-mes-verda-requereix-recuperar-la-naturalitat/

https://colectivoeducadores.wordpress.com/autores/658-2/





El proper dissabte 9 de juliol el barri de Canaleta es vestirà de festa. Els joves i veïns del barri, dinamitzats pels educadors de l’Espai Socioeducatiu  de Canaleta, han organitzat una festa del barri amb una gran diversitat d’activitats per a tots els gustos i edats: un partit de futbol familiar, una gimcana, un taller d’arreglar bicicletes, un taller de circ, un concurs de cuina, entre altres i un sopar popular a la plaça.

 El Projecte Socioeducatiu de Canaleta té el seu origen l’any 2006, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, impulsat des del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i la comunitat educativa i veïnal, amb la finalitat de proporcionar als infants i joves del barri i les seves famílies un espai per compartir, cohesionar, participar, aprendre i créixer. L’obertura d’aquest espai el mes de setembre de 2015 ha culminat el treball en xarxa i l’esforç per donar continuïtat a aquest projecte.




El campus folk internacional Ethno Catalonia, que se celebrarà del 9 al 17 de juliol a Banyoles, inclou les següent activitats obertes i gratuïtes:

Diumenge 10 de juliol, a les 12h a l’Auditori de l’Ateneu
COR SAFARI

Dilluns 11 de juliol, a les 7 de la tarda a l’Ateneu-CMEM
RUMBA CATALANA AMB PERET REYES

Dilluns 11 de juliol, a les 10 de la nit a l’Ateneu Bar
DANSES CATALANES I OCCITANES AMB ESCAMPILLEM

Dimarts 12 de juliol, a les 10 de la nit a l’Ateneu Bar
JAM SESSION ETHNO

Dimecres 13 de juliol, a les 10 de la nit a l’Ateneu Bar
CONCERTS INDIVIDUALS ETHNO

Dissabte 16 de juliol, a les 10 de la nit a la Plaça Major
CONCERT FINAL ETHNO

En cas de pluja, les activitats a l’aire lliure es traslladen a l’Auditori de l’Ateneu o a l’interior de l’Ateneu Bar.

Més informació:  Joventuts Musicals Banyoles







Aquest article de Jaume Funes, publicat al Diari de l’Educació, resumeix una proposta de vuit idees clau per mirar la pobresa tenint en compte un dels col·lectius més vulnerables, els infants. Aquestes propostes són fruit del debat d’una seixantena de professionals de la infància, que es preocupen per fer palesos els efectes devastadors que la pobresa i algunes de les respostes que s’hi donen pot ocasionar en els més petits, i d’una trentena de documents pensats per fomentar un debat constructiu i proactiu.

 Llegeix l’article.

 


El passat dimecres 8 de juny es va realitzar a La Balca la darrera xerrada de l’espai Entre Pares i Mares: El paper dels avis en l’educació dels néts i nétes, a càrrec de la Doli Guix, mestra, pedagoga i àvia.

 La Doli va voler remarcar la importància dels avis i àvies biològics que ajuden també a millorar l’educació dels infants de tota la comunitat i el seu paper crucial dins de l’estructura familiar:

• aportant consells sense donar ordres

• col·laborant sense substituir

• ajudant des d’un segon pla

• parlant sense imposar més del compte

• fent un paper harmonitzador en l’equilibri familiar


Tenint en compte que tot això afavoreix la socialització, la tolerància, el desenvolupament de la intel·ligència i de la imaginació, el respecte i l’esperit crític dels néts i nétes, cal ser conscients que la influència dels avis i àvies és bàsica per ajudar-los a créixer, pensar i decidir el futur.

 Al llarg de tota l’explicació, la Doli no va parar d’il·lustrar allò més teòric amb un munt d’exemples reals, que van ajudar molt a l’hora d’entendre els diferents conceptes.

 Per acabar, ens va regalar uns consells bàsics i molt importants: observar molt els néts i nétes com investiguen, es mouen lliurement, experimenten, s’enfilen, construeixen, dibuixen, imiten, etc. Cal jugar molt amb ells i acompanyar-los, donant-los seguretat i confiança.

 La xerrada va comptar amb una assistència d’unes 46 persones, la majoria avis i àvies.


 





Escola Nova 21 és una iniciativa que pretén “contribuir que tots els infants i joves gaudeixin d’un aprenentatge rellevant i amb sentit”, a través d’un programa que ha de generar un ecosistema educatiu avançat que ajudi al sistema educatiu a canviar cap a un sistema avançat.

 Segons els seus impulsors, Escola Nova 21 aspira a tenir impacte sobre quatre pilars que intervenen en el model educatiu: el propòsit de l’educació, les pràctiques d’aprenentatge, els sistemes d’avaluació i l’organització dels centres.

 La iniciativa vol donar resposta a algunes preguntes: Com podem aprofitar l’experiència de centres educatius que han liderat processos de canvi i millora? Com ha de ser l’avaluació de l’aprenentatge en un centre avançat? Quines competències necessiten els docents i els equips directius per a fer possibles aquestes escoles?

 Fins ara són 26 els centres educatius adherits al programa, que vol expandir-se i arribar fins als 200 en tres anys mitjançant un pla de treball que inclou a) l’anàlisi i identificació del canvi, b) accions de capacitat intensiva, c) materials i guies per a la transformació, d) edició de materials i e) sensibilització.

 Per saber-ne més:

Web escolanova21
Escola Nova 21 aplega centenars de docents amb voluntat de transformar els seus centres (Diari de l´Educació)


 


La cloenda del Projecte Robòtica Banyoles va resultar tot un èxit de participació, diversitat i satisfacció per part d’alumnes, experts i organització. El Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i els centres educatius del municipi va reunir 250 joves dels diferents instituts i una dotzena d’experts en una jornada que va es va portar a terme en cinc espais simultanis de la ciutat: la Plaça Major, la sala d’actes del Museu Darder, la sala d’Actes de l’Ajuntament de Banyoles, l’Escola Municipal de Música i el Teatre Municipal.

 Enhorabona a tota l’organització! I el nostre agraïment a les empreses, entitats i experts que hi han volgut participar. Entre tots fem créixer el projecte!


PLAÇA MAJOR

   
   
   
   
   
   
   

MUSEU DARDER: IMPRESSIÓ 3D

   
   

SALA D´ACTES: APLICACIONS PER A MÒBIL

   
 
 

 ESCOLA DE MÚSICA: DOMÒTICA

   
   

 


Els projectes d’atenció a la diversitat, Unitat d’Escolarització Compartida – UEC Banyoles, Projecte Drac de l’Institut Pere Alsius i Projecte POT’s de l’Institut Josep Brugulat, van celebrar la cloenda d’aquest curs el divendres passat en un acte conjunt on el mateix alumnat va valorar la seva experiència d’estada a l’empresa.

 Mitjançant aquests projectes els nois i noies que hi participen troben un espai formatiu més orientat a la recerca de feina, la iniciació al món laboral, un reforç a la seva autoestima i autoconeixement i un estímul per a continuar amb la seva formació. D’alguna manera aquests projectes recuperen la figura de l’aprenent, tot apropant-los unes hores al món laboral.





Els projectes singulars són projectes elaborats pels mateixos centres, que es porten a terme a través d’un conveni entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Banyoles, el qual a través del Servei d’Educació dóna suport als centres en la recerca i agraïment a les empreses col·laboradores.

És per aquest motiu que volem agrair a totes les empreses que col·laboren en el desenvolupament d’aquests projectes, especialment les d’aquest curs, per la seva implicació i l’esforç per a contribuir a la formació dels joves:

INGESBA, NCK SA, Londji SL, Derivados del Motor, Motos Camps, ICM Novatec, Can Manxa, Nou Jardí SL, Cooperativa Agrícola, Romans Automoció, Xocolata Torras, Josep Latorre SL, Subministres Ampuriabrava, Hotel L’Ast, Can Pons, Blau Pastisseria, Art i Tall Perruqueria, Perruqueria JOU’s, Cafeteria Restaurant l’All, Idilium Serveis, Fromzero, Grup Veterniari Pla de l’Estany, Club Natació Banyoles, Picart Font CB, Orió Eduserveis, Escola Bressol Patufets, Vilafant Motor, i espais municipals com ara La Balca, Cal Drac, brigada municipal de l’Ajuntament de Banyoles i l’Ajuntament de Porqueres, i Serveis Socials.




La veu dels sense veu és un crit a la paraula, a l’escolta sincera i a l’empatia, a la reflexió i a l’art. És una proposta audiovisual i expositiva que aborda, des d’un punt de vista creatiu i crític, el sexisme, la vellesa, els desnonaments i la immigració.

 L’Obrador és un procés de creació col·lectiu, que va néixer l’octubre de 2014 amb l’objectiu d’utilitzar l’art des d’una perspectiva d’anàlisi crítica per ser un punt de trobada de joves de diferents realitats socials. El primer any el projecte va realitzar una intervenció poètica de versos al carrer i en la projecció d’un màpping en el marc de l’Exposició de Flors de Banyoles. Aquest curs l’Obrador ha treballat en La veu dels sense veu. Un crit i un silenci.

 El projecte L’Obrador el coordina i el dinamitza Càritas amb suport i finançament  de l’Ajuntament de Banyoles.




 

 

 


Pàgina 8 de 20Primera   Anterior   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
antalya bayan escort
bodrum escort
halkali escort halkali escort istanbul escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort sisli escort
periscope vk pornolar
mavi serum enginar macunu isveç şurubu datça macunu izmir escort