Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

En suomi, Kasvaa significa “créixer”. Aquest és l’objectiu principal del projecte Kasvaa, mares compartint per créixer que engega aquest mes de novembre el Servei de Suport a les Famílies del Servei d’Intervenció Sociocomunitària de l’Àrea de Benestar Social, Consell Comarcal del Pla de l’Estany.

El projecte pretén, a partir de l’aprofitament del potencial mobilitzador i catalitzador de la maternitat, i amb la metodologia d’aprenentatge servei, crear un espai de relació, apropament i suport entre dones de diferents perfils que comparteixen un denominador comú: ser mares d’infants de 0 a 3 anys.

L’inici de les sessions està previst per la primera setmana de novembre, amb una primera fase de difusió del projecte i de creació del grup. Amb les dones interessades es realitzarà una entrevista prèvia per tal de donar més informació i ajustar interessos i expectatives, així com per poder garantir l’heterogeneïtat del grup.

Informació i inscripcions: Les dones interessades poden posar-se en contacte directament amb la referent del projecte: Natalia Romero Calejo, al telèfon 627902707 o a l’adreça de correu electrònic serveifamiliessis@gmail.com

 




El grup de treball format per les Escoles Bressol del municipi i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles hem decidit dedicar aquest curs a reflexionar sobre com acompanyem el joc lliure de l’infant i com podem afavorir-lo amb la transformació de l’espai i les seves característiques.

Per fer-ho ens acompanya l’Alidé Tremoleda Panyella, educadora, formadora i assessora d’equips educatius. S’ha format a l’Institut Pikler de Budapest i ha estat vinculada del Seminari de reflexió de Lòczy de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat. Actualment desenvolupa i coordina el projecte Malaika joc i formació.

   

La primera sessió de formació va tenir lloc el passat dissabte 27 d’octubre amb una assistència de gairebé trenta persones. Ens vam plantejar quin és el paper dels adults educadors, què vol dir realment aprenentatge significatiu, què vol dir en el fons que l’infant és protagonista i construeix els seus aprenentatges, què significa respectar el seu temps.

A la propera sessió reflexionarem sobre com condiciona l’espai i el material el joc dels infants, com aquests elements afavoreixen un tipus de dinàmica o una altra, com crear espais educatius i estimulants i quin ha de ser el paper dels adults.

 
   
 

Ja estan obertes les inscripcions per visitar l’exposició temporal “La revolució neolítica. La Draga, el poblat dels prodigis”. Podeu concertar visites dinamitzades o lliures.

La mostra permet copsar la importància del poblat neolític de La Draga, l'únic jaciment lacustre de la península Ibèrica i un dels més antics i importants de la Mediterrània occidental. L’exposició proposa un discurs didàctic que empra el relat il·lustrat fet pel dibuixant Quim Bou com a solució museogràfica per a presentar els continguts. També es presenten nombrosos recursos audiovisuals produïts expressament per la mostra i una recreació en 3D virtual de com seria el poblat. Els materials arqueològics exposats, tots provinents del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, van acompanyats de fidels reproduccions d’estris fets de fusta trobats al jaciment.

·         Concertació prèvia al 972572361 (Museu Arqueològic) o macb@ajbanyoles.org

·         Horari de visita: dimarts a divendres, de 10:30-13:30 i de 16 h a 18:30 h (horari del museu).

·         Grup/classe (màxim 30 alumnes).

   

Imatge extreta de:

 http://www.museusdebanyoles.cat/VISITANS/Exposicions/ID/1239


L’Ajuntament de Banyoles disposa d’unes ajudes per als joves que han d’anar a estudiar fora de Banyoles.

Els ajuts van destinats a joves estudiants de Banyoles (16 a 25 anys) que estiguin cursant primer de Cicle Formatiu, primer de Batxillerat, primer d’Universitat a Girona, Olot, Barcelona o Bellaterra, o un PFI i que no puguin cursar els mateixos estudis a la comarca del Pla de l’Estany.


 

Les ajudes es poden demanar a l’Oficina Jove Cal Drac, l’Ajuntament de Banyoles i la seva seu electrònica, del 31 d’octubre al 28 de novembre de 2018. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar la documentació següent: fotocòpia de DNI i fotocòpia de matriculació del nou curs.

Un cop concedida l’ajuda, l’estudiant disposarà d’una targeta de la línia regular d’autobusos. Les ajudes són de caràcter nominal i intransferible.

Organitza: Ajuntament de Banyoles. Més informació http://www.plaestanyjove.cat/





El primer acte d’aquest cicle, Per invertir més i millor: on han d’anar els recursos en educació els propers anys?, serà el proper dilluns 5 de novembre, al matí, al CaixaFòrum de Barcelona. Hi participaran experts de l’àmbit acadèmic i del món polític, que intentaran donar resposta a preguntes com ara: Quins haurien de ser els nivells d’inversió educativa a Catalunya? Quins són els criteris que haurien de prioritzar la inversió? En quins àmbits caldria fer un esforç prioritari? Quines condicions i polítiques caldria enfortir per fer viables aquestes prioritats?, entre d’altres.

El cicle “L’educació a Catalunya: les apostes necessàries”, on es debatrà sobre les prioritats educatives del nostre país, compta amb quatre sessions més:

·         Aposta 2: Per un ensenyament gratuït. Com garantir la gratuïtat d’una escola de qualitat? 04/12/18 (Palau Robert).

·         Aposta 3: Per una tria d’escola justa i igualitària. Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui segregació? 15/01/19 (Palau Macaya, Obra Social "la Caixa").

·         Aposta 4: Per la continuïtat més enllà de l’ESO. Com avançar cap a la universalització dels estudis secundaris postobligatoris? 14/02/19 (Palau Macaya, Obra Social "la Caixa").

  

                                       


Dijous 8 de novembre donem el tret de sortida a l’Eduquem en Família d’aquest curs amb una Taula Rodona sobre Ús i abús de les tecnologies.

Actualment, les tecnologies ocupen un lloc molt important a la vida dels nostres fill/es, de manera que s’han convertit en un element indispensable. Youtube, instagram, facebook, twitter, jocs en línia... són eines d’ús habitual. A més, els dispositius intel·ligents han permès desenvolupar noves formes de comunicació, de relació i de lleure sense necessitat de sortir de casa. Amb internet la informació s’expandeix a altres moments i altres llocs, gairebé tot és possible.

Aquest canvi tecnològic condiciona el desenvolupament personal i social dels infants i joves. Els ofereix una nova manera de comprendre el món i d’aprendre, però també comporta uns riscos: pàgines o programes amb continguts “tòxics”, addicció, manca d’objectivitat en alguns continguts...

De tot això en parlarem amb Jordi Bernabeu, Pere Cornellà i Mònica Roca dijous 8 de novembre a 2/4 de 9 del vespre a l’Auditori de l’Ateneu.

Us recordem que si ho desitgeu podeu formular preguntes als experts a través del formulari que trobareu a l’espai Eduquem d’aquest blog, on també trobareu més informació sobre els ponents i el programa en general.

Aforament limitat. Cal recollir l’entrada una hora abans de l’inici de la xerrada a la taquilla de l’Auditori. L’entrada a l’acte serà a partir d’1/4 de 9 pel carrer Canal.

Organitza: AMPA dels centres educatius de Banyoles i Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

 
     

Aquest mes de novembre, el Consell Esportiu del Pla de l’Estany organitza diverses activitats. Podeu descarregar-vos el document aquí.  (pdf agenda novembre)


Més informació al web del Consell Esportiu

D’altra banda, la primera parada del viatge esportiu, prevista pel passat diumenge 14 d’octubre a l’escola Casa Nostra, s’ha ajornat al diumenge 25 de novembre, a causa de la previsió de pluja.

 



El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va presentar ahir el document El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya. L’aprenentatge i l’ús de les llengües en un context educatiu multilingüe i multicultural, una nova actualització del model que pretén incrementar la competència lingüística de l’alumnat. Ensenyament assegura que el model vol donar resposta a les necessitats d’una societat multilingüe i multicultural i que aquesta tasca s’ha de desenvolupar als centres de manera transversal.

En aquest sentit, el pla contempla l’ús de les llengües oficials (català, aranès, castellà), incorpora l’aprenentatge de llengües estrangeres com l’anglès, el francès o l’alemany, i també té en compte les llengües d’origen de l’alumnat nouvingut, les quals considera com una riquesa per a la internacionalització de la societat i l’economia catalanes.

 

Podeu consultar el document i diversos articles al respecte en els enllaços següents per fer-vos una opinió pròpia. De ben segur el debat està servit.

Departament d’Ensenyament. Descàrrega del document en diversos idiomes, en format pdf.

Nota de premsa:  El Govern presenta l’actualització del model lingüístic català

Diari de l’educació:  De la immersió al plurilingüisme, Ensenyament posa al dia el model lingüístic del sistema educatiu

Web de la Plataforma per la Llengua

Ara (digital):  Ensenyament proposa augmentar la presència de l’anglès a les escoles a través d’altres assignature



Cada dos divendres, l’entitat Young Life organitza la Kedada, un espai de trobada entre els joves. La propera Kedada és aquest divendres.

Young Life Catalunya és l’entitat que porta el servei de suport a l’estudi per a joves de la ciutat, i estan ubicats a El Garatge, al carrer Buenos Aires de Banyoles.

 


Tardes de ciència

Dia: Dissabte 10 de novembre de 2018

Lloc: Museu Darder

Hora: 19:00h

Tema: "Fusió nuclear".

Convidat: Jesús Izquierdo, ITER

 

Setmana de la Ciència

Dia: Dissabte 24 de novembre de 2018

Lloc: Museu Darder

Hora: 19:00h

Tema: "Einstein-Bohr: la natura de la realitat".

Convidat: Andreu Valls

 

Tardes de ciència

Dia: Dissabte 1 de desembre de 2018

Lloc: Centre Excursionista de Banyoles

Hora: 19:00h

Tema: "Drons".

Convidat: David Riera


Pàgina 5 de 137Primera   Anterior   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
MANIFEST CIUTATS EDUCADORES 2017Descarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega