Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Les professionals de les escoles bressol de Banyoles, Casa Nostra, La Balca, Petit Príncep i Patufets, es van reunir el passat dissabte 11 de gener en una primera sessió de la formació prevista per aquest curs, La gestió de petits conflictes. El paper de l’educadora, a càrrec d’Alidé Tremoleda.

La formació consisteix en dues sessions durant les quals la formadora motiva el grup per plantejar solucions conjuntes a situacions quotidianes que sorgeixen en el treball diari de l’escola i que poden crear conflictes i tensions entre infants, entre infants i educadores o entre educadores i les famílies.

El grup de treball d’escoles bressol es crea en el marc de Banyoles Ciutat Educadora, i s’inicia el curs 17-18 amb dues sessions de formació a càrrec d’una professional del CDIAP i continua el curs 18-19 amb Alidé Tremoleda, que repeteix com a formadora aquest curs 19-20. Alidé Tremoleda és educadora, assessora i formadora, i coordinadora de l’espai Malaika joc i formació. S’ha format a l’Institut Pikler de Budapest, i forma part del Seminari de reflexió de Lòczy de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat.

L’objectiu d’aquest grup de treball és que esdevingui un espai de creació de xarxa i de formació per reflexionar i aprofundir sobre aspectes relacionats amb la petita infància.

La propera sessió serà el dissabte 25 de gener de les 9 del matí a la 1 del migdia.


El cicle de conferències Alumnat en situacions complexes o de risc té per objectiu ajudar als docents i professionals que treballem amb infants a detectar quin alumnat està vivint algun tipus de situació complexa i com em  d’actuar en aquestes circumstàncies.

Al llarg de les sessions, veurem quines conductes dels nostres infants ens poden alertar de l’existència d’una possible situació de risc i quins protocols ha dissenyat el Departament d’Educació per afrontar aquestes situacions.

Calendari de les sessions

Dimecres 29/01/2020 – L’assetjament escolar
Dijous 13/02/2020 – L’assetjament sexual
Dimecres 26/02/2020 – Riscos de les xarxes socials
Dimecres 11/03/2020 – Diversitat sexual
Dimecres 25/03/2020 – L’addicció al joc

Aquesta activitat és oberta a tota la comunitat educativa de la comarca del Pla de l'Estany. Trobareu més informació i l’enllaç per a formalitzar la inscripció al web del Servei Educatiu del Pla de l'Estany


Ja fa uns anys que des de la Balca, famílies, infants i equip educatiu col·laborem amb La Marató de TV3, que enguany ha estat dedicada a la investigació de les malalties minoritàries.

Durant dos dies ens hem reunit per construir plegats uns centres de plantes aromàtiques: mares i pares, avis i àvies, tiets i tietes, han acompanyat els infants a l’hora de pintar els tubs de cartró i escollir les flors per fer petits rams, perfilant cada detall segons cada mirada i respectant els diferents ritmes de cada infant.

Quan una escola obre les portes de bat a bat a les famílies per compartir de forma natural el dia a dia a l’escola, els infants ho incorporen i ho viuen amb naturalitat.

Per l’equip educatiu de La Balca aquesta participació és essencial per la vida dels infants dins l’escola i augmenta el seu valor quan tots plegats ens organitzem per una bona causa com La Marató.

Equip Educatiu de La Balca.

   


Dimarts 8 de gener es va dur a terme una sessió de l’activitat Actua contra el càncer, que forma part del Programa de prevenció contra el càncer que promou l’Associació Espanyola Contra el Càncer a Catalunya, i que s’emmarca dins de les activitats de La Guia de Recursos Educatius.

La sessió la va dur a terme la Montserrat Salvachua als alumnes de sisè de primària de l’escola La Draga i es tracta d’una xerrada que pretén conscienciar els nens i nenes sobre la prevenció contra el càncer i hàbits saludables a través de sis mòduls temàtics: què és el càncer, com afecten el tabac i l’alcohol, com es pot prevenir amb l’alimentació, l’exercici físic i la prevenció solar.

A partir d’aquesta xerrada, l’AECC-Catalunya proporciona un material interactiu i en línia per al professorat, per tal que puguin desenvolupar més extensament el programa a l’aula.


La propera activitat del curs és la conferència Homer a capella, a càrrec de David Costa i Bosch.

Divendres 24 de gener, a 2/4 de 8 de la tarda a la Sala d’Actes del Museu Darder.


Aquest mes de gener, el Consell Esportiu del Pla de l’Estany organitza una sèrie d’activitats, com ara una trobada de futbol sala, la lliga territorial de bàsquet per a persones amb discapacitat o el circuit de curses populars, entre d’altres.

Consulteu totes les activitats en aquest document. Trobareu més informació sobre cada una de les activitats i sobre les inscripcions al web del Consell Esportiu.

   


El Casal Cívic presenta la programació de cursos i activitats de gener a abril del 2020. Podeu consultar i descarregar el programa aquí.


L’hivern és un bon moment per gaudir de la lectura: aquell llibre que fa temps que tenim en ment o bé algun altre que ens ha aparegut a les mans de cop i volta. El Diari de l’Educació fa una selecció de vint-i-quatre novetats editorials sobre educació. Uns quants llibres per triar i remenar.

Podeu llegir l’article des d’aquest enllaç.


L’entrevistadora, Gemma Ventura, escriu:

Acostumat que l'enviessin a última fila perquè no molestés, la nova directora li va dir: "Luis, seu a primera fila. Quan estiguis nerviós i tinguis ganes de moure't, avisa el mestre perquè et deixi sortir una estona, fas un tomb i tornes". En aquest nou lloc ja no era un desastre, ja no era totes les etiquetes que arrossegava des de feia anys. Allà, diu, és on va canviar tot: aquell nen avui és un dels psiquiatres amb més prestigi del món.“

El digital de cultura Catorze.cat publica una entrevista al prestigiós psiquiatra Luis Rojas Marcos. Podeu llegir-la en aquest enllaç.

Fotografia extreta del web oficial de Rojas Marcos: http://www.luisrojasmarcos.com/bio.php


El Departament d’Educació està treballant en la nova redacció del Decret d’admissió amb l’objectiu de revisar i modificar els criteris d’entrada al Sistema Educatiu de manera que es garanteixi l’equitat i s’eviti la segregació, tal com reclama el Pacte contra la Segregació Escolar. Els canvis més significatius es centren en la planificació de l’oferta de places escolars.

Un dels punts claus que es treballen és excloure de l’oferta de places les escoles que separen nens i nenes, així com determinar-ne l’oferta educativa. Cal tenir present que fins ara la normativa només permetia regular les places a l’escola pública. Amb aquest canvi es vol aconseguir que l’equilibri d’alumnat amb necessitats educatives es faci de manera equitativa a tots els centres.

Un altre punt clau és la voluntat del Departament d’Educació de treballar de manera coresponsable amb els ajuntaments en la lluita contra la segregació escolar. Amb aquest objectiu, preveu accions com la creació de taules locals de planificació o l’ampliació de les competències de les comissions de garanties d’admissió, els òrgans que s’encarreguen d’escolaritzar l’alumnat que arriba durant el curs, el que es coneix com matrícula viva. També preveu la possibilitat d’establir zones d’àmbit supramunicipal.

Així s’explica a la notícia publicada al diari Ara, Un repartiment més equitatiu per evitar guetos escolars: les claus del nou decret d’admissió.

L’article remarca que, segons fonts del departament, s’està treballant perquè sigui aplicable el curs 2020-2021, tot i que podria ser que no arribés a temps.

Pàgina 6 de 159Primera   Anterior   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
Preguntes freqüents sobre la preinscripció ordinàriaDescarrega