Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

El Departament d’Ensenyament ha obert un espai de participació en línia per copsar l’opinió de la ciutadania envers tres temes: com hauria de ser el menjador escolar, com hauria de ser el model lingüístic del sistema educatiu i com haurien de ser els edificis dels centres educatius del futur.

El web es configura en un format de fòrum, amb la intenció que esdevingui un espai d’interlocució directa amb la comunitat educativa i la ciutadania respecte aquestes tres grans qüestions, que el Departament té interès en regular i desenvolupar en un futur.

Podeu participar-hi des d’aquest enllaç. Per a participar us heu d’identificar com a usuaris amb nom i cognoms i facilitar una adreça de correu electrònic.

Imatge extreta de www.ensenyament.cat/ca/inici


Avui dijous 22 de novembre, a les 8 del vespre al teatre de l’escola Baldiri Reixac es fa la xerrada “El futur de la mobilitat a les ciutats”, a càrrec de Jordi Porta i Pruna, Tècnic de mobilitat a AIM, Cursat Postgrau d'Smart Cities per la UPC  i regidor de mobilitat de Sant Just Desvern.

Organitzat per l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Banyoles.



La Taula d’infància del Pla de l’Estany, el Servei d’Atenció Integral a les persones LGBTI del Pla de l’Estany i el Punt de Salut Jove-Cal Drac, en motiu dels actes de commemoració del dia Universal de la infància, organitza la sessió formativa “Soc el que sento. Converses sobre el dret dels infants i joves a ser el que senten”, destinada a tècnics i tècniques de serveis socials, salut, educació, joventut, etc. professorat, entitats i ciutadania en general.

Dijous, 22 de novembre, a les 6 de la tarda al Museu Darder de Banyoles.


Avui els nens i nenes que participen al programa d’emprenedoria Banyoles ets tu! s’han reunit amb algunes entitats i representants de l’Ajuntament de Banyoles per posar en comú les seves mirades sobre la ciutat. Els nens i nenes, per grups, han posat sobre la taula necessitats i propostes que s’estan plantejant sobre Banyoles i les entitats també, cadascuna d’elles des del seu àmbit d’actuació.


Les entitats encarregades de fer propostes han estat Món Banyoles, Associació Arrachad, Associació Massa Fressa, Associació Canaan, Plegats fem Canaleta, Catalunya contra el càncer (aecc) i l’Ajuntament de Banyoles. En termes generals, les propostes que s’han traslladat als alumnes han estat aportar idees per a la Festa Major de Banyoles i incloure els barris perifèrics en els actes al carrer; accions per treballar la diversitat al municipi o per millorar i humanitzar l’ús dels espais als barris; fer campanyes de sensibilització amb relació al voluntariat, per potenciar les relacions entre les persones en els barris o per recaptar fons per investigació; o promocionar la vessant artística dels nois i noies i potenciar-la, entre d’altres.




A partir d’aquí, els nens i nenes aprofundiran en alguna de les necessitats que s’han compartit i estudiaran maneres creatives i diferents per a aportar possibles solucions. Aquestes propostes es posaran en comú a final de curs.

Enguany s’han ideat diverses sessions formatives per les i els mestres de cicle superior que hi participen.

Tot aquest procés està ideat i dinamitzat per membres de La Col Activa i finançat pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.



 


 
   

Aquest dimecres al vespre es va celebrar el primer plenari del Consell Escolar Municipal d’aquest curs, a l’escola Baldiri Reixac.

 

Durant el desenvolupament del plenari, es va presentar el SOAF, un servei d’orientació a les famílies que es gestiona des del Centre Obert i es va fer el seguiment de diferents projectes de ciutat. Amb referència a la planificació educativa, es va informar als membres assistents del que es va tractar a la Comissió de Planificació del CEM i de les propostes que volem al Departament d’Ensenyament, sobretot pel que fa referència a grups i ràtios de sortida i també als recursos que, de manera estructural, es necessiten a Banyoles. L’alcalde va informar de les inversions realitzades als edificis escolars així com les que està previst fer abans de final d’any, i vam aprovar donar suport a una moció sobre el tema dels menjadors escolars.

 

En el primer plenari del curs s’aprova la memòria del curs passat i la composició de membres per aquest curs. Podeu consultar i descarregar-vos ambdós documents en aquest enllaç.

 

En acabar, tots els assistents vam anar a visitar el teatre de l’escola, que s’ha renovat recentment.


El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) impulsa una nova proposta de concurs de preguntes en el marc del programa I tu, jugues en català?, que tindrà lloc del 19 al 30 de novembre

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) impulsa un any més actuacions de promoció dels jocs i les joguines en català, a través del programa I tu, jugues en català?

L'edició del programa d'enguany incorpora la novetat del concurs de preguntes en català relacionades amb el joc i la joguina. Es tracta de 10 preguntes que inclouen, entre d'altres, referències als jocs tradicionals del territori, amb la finalitat de motivar la curiositat i propiciar el coneixement dels costums populars locals en l'àmbit del joc, i alhora fomentar l'ús de la llengua catalana en aquest àmbit.

El concurs tindrà lloc del 19 al 30 de novembre i farà pública una pregunta diària, de dilluns a divendres, a través del blog del concurs "I tu, jugues en català?" i del compte de Twitter @cpnlcat. Els participants, que s'hi hauran inscrit prèviament per mitjà d'un formulari, podran respondre només la pregunta del dia i tindran temps de fer-ho fins a la mitjanit.

La puntuació, que variarà segons la pregunta, quedarà clarament especificada a l'enunciat i s'anirà afegint al còmput de cadascú, a fi de poder establir la classificació, que els participants podran consultar a diari.

La persona guanyadora serà la que obtingui la màxima puntuació o, en cas d'empat, la que resulti afavorida pel sorteig públic que es realitzarà el dia de lliurament de premis, que serà durant el mes de gener.

Dins del web concurs.cpnl.cat, es poden consultar les bases del concurs i els premis que s'atorgaran.

Text: Isabel Roura

 

                         

 



El proper diumenge 18 de novembre, l’Escola de Natura organitza l’activitat Viu la tardor, en el marc de les activitats ambientals Matins Verds. A les 11 del matí al Bosc de Can Puig, tothom qui ho desitgi podrà gaudir dels colors i les olors de la tardor.

És una activitat gratuïta.

 



L’oncle Petros i la conjectura de Goldbach, d’Apostolos Doxiadis, és el llibre sobre el qual es parlarà en el Club de lectura organitzat per la Biblioteca Pública i en el qual hi col·labora Astrobanyoles. Serà dimarts 20 de novembre a les 7 de la tarda a la Sala d’Actes del Museu Darder.

Més informació al Web d’Astrobanyoles i al Web de la Biblioteca Pública Comarcal.

 

D’altra banda, dissabte 24, i en el marc de la celebració de la Setmana de la Ciència al Pla de l’Estany, l’entitat Astrobanyoles organitza la xerrada “Einstein-Bohr: la natura de la realitat”, a càrrec d’Andreu Valls. Serà a les 7 de la tarda al Museu Darder.


 

 


Astrobanyoles convoca la novena edició del Premi de Recerca i Divulgació científica pel 2019, amb l’objectiu d’estimular l’interès pels temes de ciència i el pensament científic entre els estudiants dels instituts del Pla de l’Estany.

Poden optar al premi tots els estudiants de batxillerat de la comarca, amb un màxim de quatre treballs per centre.

Per a participar-hi cal omplir el Formulari d’inscripció abans de divendres 15 de febrer de 2019 a les 24:00 hores.

Trobareu les bases i més informació al web d’Astrobanyoles.

 



Dijous 15 de novembre, a les 7 de la tarda i al Teatre de l’Escola Baldiri Reixac s’estrena el documental “Dones pageses”.

Aquest documental recull testimonis de dones pageses de tots els municipis del Pla de l’Estany amb l’objectiu de fer visible la importància que les dones han tingut en el treball al món rural.

El documental, realitzat per Irene Serrat i produït per l’Ajuntament de Banyoles, s’emmarca en el projecte de recuperació de la memòria històrica que ja fa un parell d’anys que es promou des del consistori, i és una continuació del treball iniciat amb “Teixidores d’història”. El projecte, de cara al curs vinent, vol reconvertir tot aquest material en un recurs pedagògic dirigit als centres educatius de la comarca.

 

Pàgina 9 de 142Primera   Anterior   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

Preinscripció ordinària curs 2019-2020

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 18-19Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
PREINSCRIPCIÓ 19-20. Calendari i criteris de puntuacióDescarrega