Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

En el marc de les activitats de La Guia de Recursos Educatius, aquest matí s’ha dut a terme el taller Juul, què t’ha passat? per als alumnes de primer d’ESO de l’Institut Pere Alsius.

El taller s’inclou dins l’oferta de Tallers de convivència a secundària per a cada un dels cursos de l’ESO, en els quals es treballen aspectes tant sociològics com emocionals relacionats amb les desigualtats, la violència de gènere, o la violència entre iguals, partint de situacions vivencials diverses.

En aquest taller es treballa la violència entre companys i companyes a través de la dramatització d’un conte, i s’aborden temes com ara les actituds socials davant l’ús de la violència, els tipus de violència, la importància del posicionament personal, les diferents situacions d’abús que es poden donar i les eines i recursos per fer front a una situació d’abús.

Els tallers de convivència estan subvencionats per l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i els porta a terme l’Associació Identitats.


Com avançar cap a una secundària obligatòria per a tothom?

En el marc del cicle de xerrades “L’educació a Catalunya: les apostes necessàries”, que organitza la Fundació Bofill, el proper 14 de febrer es realitzarà un debat sobre com avançar cap a la universalitat dels estudis secundaris post obligatoris. El debat plantejarà tres reptes bàsics sobre aquesta qüestió: l’accés i la provisió, els continguts i l’estructura i la inclusió i l’equitat.

L’acte tindrà lloc al Palau Macaya de Barcelona i s’iniciarà a les 18’00h. L’accés a l’acte és lliure i gratuït, amb inscripció prèvia. Més informació i inscripcions al web de la Fundació Bofill.

 


El 5 de febrer de 2019 es celebra el dia de la Internet Segura, que enguany es desenvolupa sota el lema Junts per una internet millor.

El dia de la Internet Segura se celebra a més de 100 països de tot el món des de fa una desena d’anys. El Departament d’Educació desenvolupa una sèrie de continguts per treballar amb l’alumnat, tant per primària com per a secundària, a través del portal xtec.

Trobareu tota la informació sobre recursos i materials al web Internet Segura del Departament d’Ensenyament

Més informació: https://internetsegura.cat/definicio-projecte/dia-internet-segura/

 


Com cada any per aquestes dates, la Direcció General de Política Lingüística obre el període d'inscripcions per presentar-se per lliure als exàmens dels diversos nivells de català, des de l’A2 fins al C2. Enguany el termini és del 28 de gener al 13 de febrer. 

La inscripció es pot fer per Internet, mitjançant el portal Tràmits gencat (http://web.gencat.cat/ca/tramits), o presencialment, a les oficines dels Serveis Territorials de Girona (C. dels Ciutadans, 18, 3r, de Girona), de 9 a 14 h. S’aplica automàticament una bonificació del 10% a les inscripcions realitzades a través d’Internet.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina http://llengua.gencat.cat/certificats o contactar amb el Servei Comarcal de Català (972 57 35 50).

 


El projecte Robòtica Banyoles es va iniciar el curs 14-15 amb l’impuls del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i els quatre centres de secundària del municipi amb la finalitat de promoure la tecnologia i la robòtica entre els joves, en un context social, cultural i econòmic on cada vegada aquests elements prenen més rellevància.

Les accions previstes per aquest curs és una formació per a docents, l’adquisició de material i una activitat de cloenda que es preveu cap al mes de maig. El projecte es porta a terme d’una forma col·laborativa: la formació i l’adquisició de material és cofinançada per part de l’Ajuntament de Banyoles i els centres de secundària i el Centre de Recursos Pedagògics coordina la certificació que expedeix el Departament d’Ensenyament

Aquesta setmana ha finalitzat l’activitat formativa i properament el grup dinamitzador concretarà l’activitat de cloenda.

Els projectes de tecnologia han crescut a cada institut, amb nombre i sobretot amb qualitat i en xarxa, ja que la majoria dels centres participen en jornades i projectes compartits i amb xarxa amb altres centres i experts, la qual cosa ofereix una perspectiva molt innovadora per a l’alumnat interessat en aquest àmbit.


Amb aquesta pregunta va començar l’Eduquem en Família d’ahir, que ens va portar a fer una mirada introspectiva, cap a un mateix, i a pensar sobre com vivim la violència, com ens hi relacionem, per a què la utilitzem, com la identifiquem i els rols que adoptem en moltes i diverses situacions del nostre dia a dia.

En Toni i en Marc van conduir la sessió amb una dinàmica que va afavorir molt la participació dels assistents i ens va permetre compartir idees i vivències ben personals al voltant d’aquesta temàtica.

Totes les formes de violència s’orienten a alguna finalitat i tenen a veure amb lluites de poder. Davant les situacions de violència, en algun moment tots hem adoptat el rol d’agressor, agredit o d’observador. En totes tres posicions  ens connectem amb emocions que s’assemblen, com ara la ràbia, la tristor, la impotència, la confusió o la frustració. Vam valorar el poder que té l’observador, i com n'és de cabdal la seva actuació a l'hora de contribuir a mantenir, normalitzar, augmentar o reconduir les situacions violentes.

En la gestió de les situacions de violència amb els nostres fills i filles és útil ajudar-los a construir una mirada restaurativa per prendre consciència del dany generat i reparar-lo, a fer atenció a les coses que ens passen i com ens fan sentir, a prendre consciència d’allò que fem i les conseqüències dels nostres actes, a ser responsables de nosaltres mateixos i, especialment, a construir un autoconcepte positiu.

Felicitats i gràcies als assistents, a l’organització i als experts per la jornada d’ahir.

 


ACTIVITATS FEBRER 2019

Tardes de ciència

Dia: Dissabte 9 de febrer de 2019

Lloc: Museu Darder, Banyoles

Hora: 19:00h

Tema: “Per què serveix la supercomputació?”

Convidat: Arnau Folch, Barcelona Supercomputing Center

 

IV TROBADA A LA MURALLA. 100 HORES D’ASTRONOMIA (UAI)

Dia: Dissabte 9 de febrer de 2019

Lloc: La Muralla de Banyoles

Hora: 21:00h

Hi haurà observació astronòmica a la Muralla, amb projecció a una pantalla gegant per tal de celebrar el centenari de la Unió Astronòmica Internacional (UAI).

Xerrada: “Un viatge pel Multivers”, a càrrec de Kilian Vindel.

Hi haurà xocolata desfeta per als assistents!

La realització de l’activitat està lligada a les condicions meteorològiques, podria haver-hi canvis d’última hora a la programació.


En aquest enllaç trobareu totes les activitats programades pel mes de febrer. Per a més informació podeu visitar la pàgina web del Consell Esportiu.

 

 


Dijous al matí, alumnes de l’Institut Brugulat van participar a l’activitat de La Guia de Recursos Coneguem la clínica i les seves professions, que organitza la Clínica Salus Infirmorum.

L’activitat es va originar amb motiu de la celebració del 50 aniversari de la Salus, ara fa cinc anys. Al llarg d’aquests anys, alumnes dels instituts del Pla de l’Estany han participat d’aquesta activitat i han pogut conèixer les instal·lacions i els professionals que hi treballen.

L’activitat comença amb una xerrada on diferents professionals expliquen als alumnes els requisits necessaris per a exercir la seva professió (formació reglada), les funcions generals de la seva professió i les diferents sortides en el món laboral. Els professionals que han parlat han estat la fisioterapeuta, terapeuta ocupacional, treballadora social, auxiliar d’infermeria, metgessa, farmacèutica i infermera. Tots ells formen un equip interdisciplinar.

Acabada la xerrada, els alumnes han visitat les instal·lacions i la farmàcia hospitalària.


Dilluns 28 de gener arrenca l’activitat de teatre a les escoles Anem a veure teatre!, que s’emmarca dins la Guia de Recursos Educatius Municipal.

Per aquest curs la novetat és que s’amplia l’oferta d’espectacles al primer cicle d’educació infantil (Llar d’infants) que assistiran amb els infants de segon cicle a l‘espectacle Els tres óssos, de la companyia Estaquirot. L’obra és una recreació del conte de La Rínxols d’Or, en una versió en la qual els óssos prenen el protagonisme.

     Imatge extreta de http://www.estaquirot.com/ca/ossos.php

Per a Cicle Inicial comptarem amb una companyia de Banyoles, Teatre a la fuga, que el curs passat ja ens va oferir un molt bon espectacle. Enguany ens presentaran El senyor petit, on la Laura vol recuperar el seu amic imaginari de la infància.

Imatge extreta de https://www.puntproduccions.com/espectacles/el-senyor-petit/ 

Els infants de Cicle Mitjà gaudiran de l’espectacle en anglès Tarzan, d’IPA Productions. Tarzan viu a la jungla amb els seus amics animals, lliure i salvatge. Però quan trobi Jane, tot canviarà...

Imatge extreta de http://www.ipaproductions.com/ca/primaria

Per als alumnes de Cicle Superior la companyia Pera Llimonera ens porta Quo no vadis, un espectacle d’intrigues “romanes” amb Cleopatra, Juli Cèsar, Marc Antoni...

Imatge extreta de http://www.laperallimonera.com/quo-no-vadis/

L’activitat “Anem a veure teatre!” forma part de La Guia de Recursos Educatius, està organitzada pel Servei d’Educació i la Xarxa Banyoles i es porta a terme amb la col·laboració de tots els centres educatius d’infantil i primària de la comarca, el Consell Comarcal del Pla de l’Estany i l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Banyoles.

Pàgina 9 de 147Primera   Anterior   4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  13  Següent   Última   
Calendari d'Activitats

     Cliqueu per obrir el Glossari de sigles

 

 

Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega