Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Entrades per 2020


Aquest dissabte 9 de març s’havia de celebrar la cinquena edició de Juguem! a la Plaça Major, amb noves propostes i jocs. El grup Eduquem en Família com a organitzador està estudiant la possibilitat de portar a terme l’activitat a l’inici del proper curs.

Juguem! omple cada any la Plaça Major de jocs per a totes les edats: jocs de taula moderns, jocs sensorials pels més petits, de fusta, engranatges, circuïts. La plaça s’omple de colors i de persones juganeres de totes les edats que experimenten, creen i comparteixen.

Juguem! va néixer amb l’objectiu de posar en valor el joc com a eina educativa, creativa i desenvolupament per a totes les edats, en família i intergeneracional, des del joc de taula al joc en general. L’edició de l’any passat va incorporar el Juguem de nit! i la jornada lúdica es va allargar fins la mitja nit.

El grup Eduquem en Família us anima a continuar jugant !!!


Aquest divendres vinent, 8 de maig, a partir de les quatre de la tarda l'institut de secundària Pla de l'Estany ha organitzat una jornada de portes obertes per cicles formatius que es farà en línia.

De 16'30h a 16'45: presentació.
De 16'45 a 17'45: informacions sobre els cicles que s'imparteixen a l'institut.

Per rebre les instruccions per a connectar-se cal escriure un correu electrònic angelgarriga@inspladelestany.cat  i donar nom i cognoms i centre de procedència.

Per consultar tota la informació referent als estudis que ofereixen, podeu anar als següents enllaços:
o    CFGM Sistemes Microinformàtics i Xarxes
o    CFGM Atenció a les Persones en situació de dependència
o    CFGS Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (per accedir als CFGS cal tenir el títol de Batxillerat o d’un CFGM)

Més informació al web de l'institut: https://agora.xtec.cat/iespladelestany/portada/portes-obertes-virtuals-de-batxillerat-i-cicles-formatius/


Enmig d’aquesta situació tan excepcional, som conscients que una de les qüestions més importants són les persones i una de les tasques que hem prioritzat aquestes setmanes des del Servei d’Educació i els diferents serveis municipals és el suport a famílies i centres educatius per a resoldre dubtes, fer xarxa i col·laborar amb tot allò que estigui al nostre abast per tal que la part humana sigui prioritària.

La xarxa d’agents municipals que donen suport als centres educatius és molt important i s’ha activat des del primer dia, ja sigui contactant amb les famílies que presenten més dificultats, fent seguiment des dels programes socioeducatius i el Centre Obert, intensificant les tasques al banc d’aliments, aportant llibres de la biblioteca, obrint canals a la ràdio, distribuint material escolar i dispositius, atenent consultes des del Punt de Salut Jove i des de l’Oficina Municipal d’Escolarització, etc. 

Concretament algunes de les accions de suport a la tasca educativa amb les famílies dels centres que estem realitzant des del Servei d’Educació són:

Localització d’infants o famílies:

La primera de les accions que vam realitzar va ésser donar suport des de diferents serveis en la localització de famílies i infants, partint de la informació bàsica que ens van fer arribar els centres.

Distribució de material en format paper i contes de la biblioteca:

Una de les accions que s’ha prioritzat amb consens dels centres ha estat la impressió i distribució de material fotocopiat a algunes famílies que, amb dispositiu o sense, tindran dificultats per mantenir l’activitat només amb aparells.

Els centres que ho han necessitat ens han fet arribar material per imprimir, que s’ha anat fent arribar a més d’un centenar d’infants i joves.

Altres centres ens han fet arribar diversos packs de material que havien preparat per a distribuir entre algunes famílies.

La Biblioteca pública comarcal ha preparat uns lots de contes i llibres que s’han adjuntat als materials enviats als domicilis.

Subministrament de dispositius i targetes de memòria per part de l’Ajuntament

Amb relació a la connectivitats, l’Ajuntament ha adquirit targetes de memòria per completar l’acció del Departament d’Educació i ha posat a disposició alguns ordinadors portàtils.

Esperem que al llarg dels propers dies puguem disposar d’una vintena de targetes de memòria per fer-les arribar als alumnes que no disposen de cap mitjà per connectar-se.

Amb aquesta acció, amb la qual també hi han col·laborat les AMPA, els centres consideren que es donarà prou cobertura a les famílies.

També estem oferint suport per a coordinar accions conjuntes que vulguin emprendre els centres, accions de mentoria i suport entre alumnat, o amb una xarxa de voluntaris, etc.


Aquests dies de confinament tots hem incorporat noves tasques al nostre dia a dia. En aquest cas, el suport dels conserges de l’Ajuntament i els conserges de les escoles ha estat clau per poder fer arribar material escolar a més d’un centenar d’infants i joves.

Una altra tasca important dels conserges mantenidors durant aquests dies de confinament ha estat intensificar la posada a punt de pati, jardins i horts escolars.

Tot i que no sabem encara en quin moment es podran tornar a obrir les portes de les escoles, tot es va preparant per quan arribi el moment.

Escola Pla de l'Ametller

      

Escola Camins

         

Escola Can Puig

 

Escola de La Vila Baldiri Reixac

         

Escola La Draga

       


L’Ajuntament ha suspès el servei d’escola bressol per la impossibilitat d’oferir-lo. Malgrat tot, l’equip educatiu de La Balca continua actiu, oferint propostes educatives a les famílies, suport emocional, acompanyament en la criança i cura dels infants i estratègies davant els canvis que la situació de confinament implica.  Així mateix, el Servei d’Educació i La Balca estudien obrir de nou les portes així que sigui possible i amb les garanties de salut necessàries a partir de les indicacions de la Generalitat.

Per altra banda, UEC Banyoles manté el servei de forma adaptada a la situació excepcional i l’intensifica per continuar oferint l’educació secundària obligatòria als joves dels centres de secundària que atén. En aquest sentit la seva tasca és especialment rellevant per mantenir el vincle, la socialització i el desenvolupament d’activitat amb els nois i noies i el contacte i suport a les seves famílies.

                        


La iniciativa de la Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany ens proposa celebrar aquest Sant Jordi tan especial omplint de roses els balcons de la nostra ciutat i de lectures les xarxes socials.

En una campanya a través de twitter, se'ns proposa compartir fotografies o vídeos de roses o de lectures amb l’etiqueta #stjordibny20

La campanya estarà activa fins aquest diumenge, 26 d’abril.


La Trama Interactiva, un estudi digital especialitzat en el desenvolupament d’eines i continguts educatius per a infants i joves, han creat un joc web interactiu de preguntes i respostes sobre Sant Jordi, amb l’objectiu de fomentar la lectura.

L’eina està dirigida especialment a l’alumnat de primària i és d’accés lliure i gratuït.

L’activitat Què en saps de Sant Jordi?, consta de 10 preguntes aleatòries. En finalitzar, hi ha l’opció de descarregar un punt de llibre personalitzat amb el nom.

Podeu accedir a l’activitat per mitjà d’aquest enllaç:
www.queensapsdesantjordi.cat


La campanya #ArxivemlaCOVID19 està impulsada per l’Associació d’Arxivers de Catalunya i pretén recollir experiències de tots tipus i en diferents formats que ajudin a formar una memòria social sobre l’experiència que estem vivint arran de l’emergència sanitària provocada pel virus COVID19.

L’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany s’afegeix a aquesta iniciativa i recollirà testimonis escrits o parlats, fotografies o vídeos que ajudin a documentar les emocions i sensacions que se’ns presenten davant d’aquesta pandèmia.

Hi pot participar qualsevol persona que vulgui aportar la seva experiència personal. Per fer-ho cal enviar el material a l’adreça electrònica acplaestany.cultura@gencat.cat Si es tracta de documents analògics, es podran portar, un cop finalitzi el confinament, a l’Arxiu Comarcal, Plaça del Monestir, 30 de Banyoles

Trobareu més informació de la campanya en aquest enllaç.


“En cap cas no hem perdut el temps, per tant, no hem de recuperar-lo”

És una de les reflexions que ens proposa Joan Domènech, llicenciat en filosofia i lletres i autor del llibre Elogi de l’educació lenta.

Podeu llegir els “14 pensaments per quan tornem a l’escola” en aquest article publicat pel digital Catorze.cat

Imatge extreta de https://www.escolatiziana.cat


Donades les circumstàncies actuals, la Jornada de Programació i Robòtica Educatives d'enguany no pot celebrar-se tal i com estava prevista. Amb motiu de la situació excepcional que estem vivint, la comissió organitzadora ha decidit proposar una versió alternativa a l’original, i ha programat una jornada en línia que es durà a terme el divendres 22 de maig.

L'horari serà de matí, de 9 a 14 hores. En aquesta jornada només hi tindran cabuda ponències d'intercanvi d'experiències i la fira d'alumnes i els tallers tindran un altre espai en una data posterior.

Totes les ponències s’emetran en temps real per internet i cada una tindrà un espai reservat de 15 minuts, en el qual és desitjable que cada ponent presenti la seva experiència en un vídeo de 5 minuts, la resta del temps estarà destinat a les preguntes que puguin plantejar els assistents.

Trobareu més informació sobre la #JPRE20 des d’aquest enllaç.

Pàgina 2 de 9Primera   Anterior   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  Següent   Última   
Calendari d'Activitats
Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
Preguntes freqüents sobre la preinscripció ordinàriaDescarrega