Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Tal i com us hem anat informant, en el marc dels Espais de Reflexió del PEEBP, enguany sobre CONVIVÈNCIA, s'han programat uns tallers de reflexió i anàlisi sobre convivència amb els claustres dels instituts del municipi, dinamitzats per GREC, Grup de Recerca i Resolució de Conflictes, i plantejats des de l'optimisme i la positivitat. El dimecres de la setmana passada es va fer a l'institut Brugulat, on hi ha hagué una bona participació i valoració. Demà estan previstes les sessions als altres 2 centres de secundària de Banyoles, Pere Alsius i Pla de l'Estany i, el dia 17 de maig la sessió amb l'escola concertada Casa Nostra. 

Seguirem informant.

 


 "Coneguem els esports d'aigua" consisteix en facilitar el coneixement dels esports d’aigua propis de la zona, piragüisme i rem, de manera universal als alumnes de 6è curs de primària de la zona de Banyoles i Porqueres. Es combina la perspectiva més educadora i integral de l’escola amb la transmissió dels coneixements tècnics necessaris per iniciar-se en aquests esports.

Aquest projecte s’inicià l’any 2007 i ha continuat fins a dia d’avui, degut a la bona valoració i acollida que ha tingut per part de tots els participants.
 
L’activitat es realitza entre el primer i el tercer trimestre en horari de matí o tarda i dins l’horari lectiu, en funció de les necessitats de cada escola. Al llarg de sis setmanes els escolars es desplacen al Club Natació Banyoles on es realitza l’activitat, que té una durada de dues hores.
 
Enguany les escoles que hi participen són l’escola de Can Puig, l’escola Baldiri Rexach i l’escola Pla de l’Ametller.
 

 


El passat dimecres, 24 de març, les dones del Sakhanu acompanyades de la Djalla i la Rosa (una de les mestres de català) van anar a conèixer el Teatre Municipal, per arribar-hi agafaren el tren pinxu, va ser divertit. L'activitat consistí en una visita guiada per les dependències de l'equipament. El taquiller els va explicar quina és la seva feina, com es poden comprar entrades; el tècnic de so els va explicar la seva funció; al vestuari una actriu es pintava i es preparava per començar, etc.

Al final acabaren totes a sobre l'escenari i després d'insistir un xic, les dones, totes elles, es posaren a cantar una cançó tot picant de mans. Però, el plat fort va ser quan la Mariam, una dona marroquina va cantar una cançó àrab, amb un raig de veu impressionant, va ser molt bonic.

Com que la visita va durar una hora, encara van tenir temps de fer un passeig fins a la Plaça Major i visitar l'Oficina de Turisme de Cal Moliner.

Totes plegades s'ho varen passar d'allò més bé. De ben segur n'hi haurà una propera.

                              

                                           Les dones dalt de l'escenari cantant una cançó 


En el marc dels Espais de Reflexiós'ha realitzat amb cada un dels claustres dels centres escolars de primària de Banyoles un taller sobre convivència, utilitzant el recurs de l'escenificació com a eina/mitjà de treball. L'activitat ha consistit en: crear situacions de no convivència, situacions que els docents es troben en el dia a dia de l'escola. Els mateixos docents han hagut d'escenificar la situació, l'han vivenciat. Aquesta pràctica ha permès generar un debat i una reflexió posterior amb la fi d'arribar a unes conclusions. L'activitat requereix participació i reflexió, exactament el que els organitzadors teníem clar que volíem. A l'escola, dins l'aula, al centre i també a l'entorn més proper a aquest, es donen diverses problemàtiques a nivell de convivència. Aquestes situacions creen angoixa a tota la comunitat educativa, especialment als docents. L'objectiu prinicipal del taller ha estat "desangoixar", parlar del que succeix en el dia a dia, de com s'intervé davant els conflictes, reconèixer i analitzar les dificultats que hi ha, reflexionar sobre les relacions que s'estableixen a l'escola o que en alguns casos no s'estableixen, entre d'altres i, engrescar a treballar per a la convivència, sent un xic més conscients de la realitat i de quines són les necessitats que l'escola té.

L'equip dinamitzador del PEEBP ha estat present en tots els tallers i valora molt positivament l'experiència. Els claustres han participat activament, tant a l'hora d'escenificar les situacions com en el posterior debat. S'ha fet un treball conjunt, un treball d'anàlisi i reflexió entre iguals, entre companys, treball que sovint és difícil fer per qüestions de temps, i que tan profitós i interessant resulta ser.

Està previst realitzar aquesta activitat amb els claustres dels centres d'educació secundària i de l'escola Casa Nostra passada la Setmana Santa.

Seguirem informant.

Un moment de l'escenficicació a l'escola de Can Puig

 

 El claustre de l'escola Baldiri Rexach durant el taller

 

Un moment de l'escenificació a l'escola La Draga


El projecte "Obrim els patis dels centres escolars" ´té la finalitat d'oferir espais de joc i de trobada als ciutadans aprofitant les instal.lacions dels centres educatius, afavorint la cohesió social i apropant l'escola a la ciutadania en general.

Un any més, s'obrirà el pati de l'escola de Can Puig en horari no lectiu, a partir de les 5 de la tarda. Enguany, degut a les obres que s'estan realitzant a l'escola, el calendari s'altera havent d'escurçar-lo. S'obrirà per les vacances de Setmana Santa (setmana del 29 de març) fins a final de curs.

Podeu anar al pati de l'escola de Can Puig

Des del 29 de març fins al 22 de juny, de dilluns a dissabte

Horari de dilluns a divendres: De 5 a 7 de la tarda

Horari dissabtes: De 5 de la tarda a 8 del vespre.

 Un guarda de pati vetllarà per aquest espai.

 


El passat dia 23 de novembre es va engegar el projecte "El carter" a l'escola Pla de l'Ametller. Aquest projecte s'està portant a terme per fomentar la llengua catalana, anglesa i castellana a nviell escrit. L'objectiu és motivar als nens i nenes a tenir ganes d'escriure. L'ortografia i la gramàtica no és la prioritat d'aquest projecte ja que a la pròpia aula ja tenen les assignatures corresponents a aquests apartats. Es creu en la privacitat de la correspondència i no veiem oportú obrir les cartes dels nens i nenes, ja que se'ls ha explicat que són personals.

Tot va començar per engrescar als nens de primer a escriure en castellà per la gran mancança que es veia del domini d'aquesta llengua, i després vam pensar, des de l'Aula d'Acollida, que podria ser bo ampliar-ho a la resta de l'escola, fent que els mateixos nens d'aquesta aula fossin els carters oficials,

Aquest projecte consta de quatre bústies repartides per l'escola, cada bústia al seu lateral té adherit un patró de carta per escriure, sobres i segells, perquè sigui més pràctic pels nens i nenes i per fer-los conscients de ser ordenats. El patró de la carta està fet en tres llengües diferents. Si es vol escriure una carta en català, s'agafa de les bústies "La Ramona" i "Tià Carter". Si es vol escriure en anglès es va a la "Miss Mail", i en castellà es va al "Sr. Buzón".

El projecte "El carter" és un projecte intern d'escola.

         

Dues de la quatre bústies que hi ha repartides per l'escola


Al llarg d'aquesta setmana es realitzaran les dinàmiques-taller sobre Convivència amb els diferents claustres de les escoles de primària de Banyoles i Porqueres. El calendari és:

Dimarts 16 de març: escola Pla de l'Ametller

Dimecres 17 de març: escola l'Entorn + Frigolet

Dijous 18 de març: escola la Draga i escola Can Puig

Dilluns 22 de març: escola Baldiri Rexach

Passat Setmana Santa es realitzaran les dinàmiques amb els instituts del municipi.

L'equip dinamitzador del PEEBP serà present en els tallers, així doncs properament us informarem de com han anat totes elles.


L'institut Josep Brugulat va voler dedicar tot el mes de febrer al tema de la pau, posant un èmfasi especial als refugiats. La lectura del llibre El noi del pijama de ratlles va ser el fil conductor de les diverses actvitats portades a terme al centre.

Aquest projecte, adreçat a tots els alumnes del centre, va estar impulsat per la Comissió de Biblioteca i hi van col.laborar tant professors com alumnes. Les activitats es van concretar en tastets culturals a l'hora del pati, en conferències com la del professors de la UDG Salomó Marquès, en diferents activitats de tutoria, en un cinefòrum, en una explicació d'un col.laborador expedicionari de Trup de Nassos, entre d'altres.

Alumna fent una exposició a la biblioteca sobre els camps de concentració

Un membre de Trup de Nassos fent una explicació de les seves expedicions

Salomó Marquès fent una xerrada sobre l'exili i el camp dels refugiats d'Argelès dirigida a alumnes de batxillerat.

 


En les últimes setmanes s'han realitzat diversos cinefòrums en alguns dels centres educatius de Banyoles, concretament a l'institut Pla de l'Estany (25 i 26 de febrer, un d'ells a l'Auditori Municipal), a l'institut Brugulat (22 de febrer), i a l'escola Pla de l'Ametller (4 i 5 març) dirigits als alumnes de cicle superior i emmarcats en una setmana especial on el tema a treballar era el respecte. Els cinefòrums d'enguany han estat dinamitzats per diferents persones (Truffaut, CEDRE, Andrés Marí), també les pel.lícules a visionar i tractar han estat diverses ("Babel", "Sang Woo y su abuela" o "La clase" ) però tots ells han anat prou bé. Durant el mes d'abril hi ha programats un parell de cinefòrums a l'institut Pere Alsius. Us seguirem informan.

cinefòruma al Pla de l'Ametller


Ja fa alguns dies, mentorats i mentores varen anar d'excursió al Centre eqüestre Stella Maris de Sant Gregori, on hi treballa una de les mentores d'enguany, la Montse. Gràcies a ella, vàrem poder passar una tarda fantàstica, moltes gràcies Montse!

Havíem quedat a dos quarts de quatre de la tarda al centre eqüestre, un cop hi vàrem ser tots l'activitat començà. La Montse exercir de guia i començà ensenyant-nos les instal.lacions. Tot seguit, ens va explicar què i quan mengen els cavalls, què és el que es necessita per muntar-ne un, quines són les atencions que demana, etc. També vàrem poder veure un poltre de pocs dies (una monada). Un cop feta l'explicació, vàrem anar a buscar dos dels cavalls que més tard muntaríem, els vàrem raspallar i donar menjar, va ser divertit. I per fi va arribar el gran moment, muntar els cavalls! Primer ho varen fer els mentorats i més tard les mentores. Al principi hi havia una miqueta de por, però aviat varen agafar confiança i va anar tot rodat. Vàrem acabar la tarda amb un magnífic berenar, com us podeu imaginar calia recuperar forces!

Aquí teniu un parell de fotos de l'excursió.

 En Shi Long en plena acció

Foto de grup

Pàgina 151 de 162Primera   Anterior   146  147  148  149  150  [151]  152  153  154  155  Següent   Última   
Calendari d'Activitats
Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
Preguntes freqüents sobre la preinscripció ordinàriaDescarrega