Servei d'educació
Ajuntament de Banyoles
Servei d'educació - Ajuntament de Banyoles

Fora les pors que no permeten créixer!

El col·leccionista de pors, de l’Estenedor Teatre, ens parla de viure sensacions, de fer-se gran i d’estimar. El protagonista ens ensenyarà les solucions que va pensar el seu pare per a les pors. Quin és el seu remei? Fer una nova visita a cada racó de la casa i tocar, mirar i descobrir la veritat de cada una de les pors descobrint que per a totes existeix una explicació absolutament lògica.

Les pors ens acompanyen tota la vida, les que ens transmet la societat i les que ens creem nosaltres mateixos; les que ens ajuden a no prendre mal i les que ens dificulten la vida. Un fet real, les pors d’un nen i com el seu pare l’ajuda a superar-les, és la base de l’espectacle que es representarà diumenge 15/03 a les 12 del matí i a les 5 de la tarda al Teatre Municipal de Banyoles.

Per complementar l’espectacle, una hora abans de la funció es farà el taller “Col·leccionem les nostres pors” dinamitzat per Kincakau. El taller es farà a la Cúpula i l’aforament és limitat. Podeu formalitzar la inscripció enviant un correu electrònic a: info@tetela.cat

Més informació a Ttela Banyoles


L’entitat Astrobanyoles ha programat pel proper dissabte 14 de març, una nova sessió de la Tarda de ciència.

 

Amb el tema: “Comas i Solà, encara desconegut”, a càrrec de Ricard Martínez, d’Aster Agrupació Astronòmica de Banyoles, l’activitat es farà a la Sala d’Actes del Museu Darder a les 7 de la tarda.

 


Ja queda menys per a Sant Jordi i per al concurs: Per Sant Jordi un punt de llibre. Hi poden participar tots els infants d’edats compreses entre els 0 i els 12 anys (ambdós inclosos).

Hi ha tres categories:
1. Petits (P0 a P4, fins als 4 anys)
2. Mitjans (P5 a 2n, de 4/5 fins als 7/8 anys)
3. Grans (3r a 6è, de 8/9 fins als 12)

A partir de dilluns 1 de març es pot passar per la Biblioteca a recollir les cartolines per fer el dibuix que caldrà entregar, com a màxim, el dia 28 de març.

El dimecres 1 d’abril, un jurat format per professionals vinculats al món artístic i cultural, farà una primera selecció dels originals.

Votació popular: del 2 fins al 15 d’abril, tothom que ho desitgi podrà votar un dibuix de cada categoria.

Diada de Sant Jordi - Plaça Major

A 2/4 de 6h, es donaran a conèixer els/les guanyadors/es de cada categoria i es lliuraran els premis del concurs.

Moltes gràcies per la vostra participació!


Catalunya experimenta una davallada de natalitat en el conjunt del seu territori. A Banyoles, a partir de l’estudi periòdic del padró que realitzem des del Servei d’Educació, vam detectar que també es produeix aquest fenomen. Per tal de poder estudiar-lo detingudament i amb cura, vam encarregar una ampliació de l’estudi de població que, l’any 2010, ens va ajudar a planificar amb la mirada a deu anys vista. Aquest estudi complementari, elaborat l’any passat, va confirmar que la població de Catalunya decreix i també ho fa la població de Banyoles, una davallada que en els propers anys es manté a la baixa, tot i que s’haurà de veure quina serà l’evolució real.

En el ple de data 24 d’octubre de 2019 del Consell Escolar Municipal es van traslladar als membres del CEM les conclusions que es desprenien de l’estudi demogràfic i s’anunciava que es començava a treballar en la planificació de cara als propers cursos i especialment pel curs 2020-2021.

La Comissió de planificació del CEM, formada majoritàriament per les direccions dels centres educatius de la ciutat, ens vam reunir en dues ocasions durant aquest curs per posar en comú reflexions, establir criteris i arribar a possibles propostes amb relació a la més que probable pèrdua d’un grup de P3.

Amb les reflexions recollides de la comissió de planificació, vam reunir dues vegades la Taula Mixta de Planificació (formada per Departament d’Ensenyament i Ajuntament de Banyoles) per compartir les inquietuds i reflexions dels centres i pensar en una estratègia de planificació conjunta i amb mirada de ciutat. De l’última reunió de la Taula Mixta, el 24 de gener de 2020, sorgeix la proposta de planificació pel curs 2020-2021, una proposta que recull l’essència del que es va parlar i recollir a la Comissió de planificació, pel que fa a tenir en compte criteris objectius com ara els germans que s’han d’escolaritzar, els espais dels edificis o les zones de major creixement de la ciutat. Un altre criteri amb el qual tots els òrgans de planificació van coincidir, va ser el de preservar en qualsevol cas el Pla d’Escolarització Extensiva, que vetlla per l’escolarització equilibrada a la ciutat des de fa vint anys.

Amb aquests precedents, es va acordar que l’oferta per la preinscripció a P3 pel curs 2020-2021 serà de 8 grups públics i 1 grup privat, ubicats de la següent manera: dos grups a les escoles La Vila-Baldiri Reixac, Can Puig i Pla de l’Ametller; i un grup a les escoles La Draga i Camins; el grup privat va a Casa Nostra.

El ple del Consell Escolar Municipal celebrat ahir dimarts 3 de març va informar d’aquest acord als membres assistents. Amb vista als cursos següents, els òrgans de planificació ens hem emplaçat a continuar treballant en la planificació educativa, un cop finalitzada la propera preinscripció.


El Centre de Formació d’Adults del Pla de l’Estany va acollir ahir vespre la segona sessió plenària del Consell Escolar Municipal de Banyoles. La directora, Núria Crous, i una representació del claustre van donar la benvinguda i van presentar l’oferta formativa del centre, que en aquests moments atén 466 alumnes i té 166 persones en llista d’espera.

Durant la reunió el CEM va exposar el procés de treball de les diverses comissions. La Comissió de Planificació es va referir a la tasca realitzada per afrontar la davallada de natalitat a la ciutat i va presentar dues propostes d’acord.

Es va presentar la necessitat del territori de disposar de recursos per atendre la diversitat, cada vegada més present a les aules, tant a primària com a secundària, i es va concretar en :

  • Sol·licitar el recurs de SIEI - Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva a l’Institut Josep Brugulat, i alhora mantenir la dotació de recursos humans als SIEI actuals dels altres instituts, per tal que en els propers cursos l’alumnat que hi ha actualment a educació secundària obligatòria i el que s’ha d’incorporar de totes les escoles de la comarca pugui ésser atès amb els recursos adequats per les seves característiques
  • Dotar d’aules d’acollida a primària per atendre l’alumnat que requereix d’aquest recurs, com a mínim en forma de professionals itinerants si no és possible que se’n doti una o mitja per a cada centres de primària.
  • Sol·licitar a l’Ajuntament de Banyoles que vetlli de forma activa per tal que el Departament d’Educació doti d’aquests recursos el territori.

El CEM va prendre aquest acord i també l’acord de posar de nou en coneixement del Departament d’Educació el fenomen que es produeix al territori, és a dir, el fet que molts infants escolaritzats aquí marxin durant un temps més o menys llarg i retornin al sistema educatiu, sovint sense haver estat escolaritzats, tot sol·licitant que aquests infants tinguin la consideració de nova incorporació al sistema educatiu i alumnat d’aula d’acollida.

La comissió d’Alumnes va exposar les reunions que ha realitzat durant aquesta primera part del curs i alguns dels temes que s’ha estat plantejant, en l’àmbit de l’oci, la formació i la participació en activitats de l’entorn. Entre aquests temes van exposar que estan estudiant la possibilitat de realitzar una festa de final de curs conjunta.

Tabmé la comissió de Ciutat i Recursos va compartir el treball realitzat, on hi han participat representants de mestres i professors dels diferents centres, pares i mares i entitats. La priorització d’aquesta comissió és la de treballar sobre la mobilitat segura, sostenible i saludable, focalitzant en la sensibilització i conscienciació dels infants i joves i les famílies.

Finalment es va exposar que s’està obrint un espai de treball per reflexionar sobre la igualtat d’oportunitats i l’atenció a l’alumnat d’educació especial a les aules i als espais de lleure.

 


La commemoració d’aquest dia va ser aprovada a la Conferència General de la UNESCO l’any 1999 i fixada pel 21 de febrer. A Banyoles, ho hem celebrat una setmana després a la Biblioteca.

Alumnes dels cursos del Servei Comarcal de Català (CPNL) i de l’Escola d’Adults i persones interessades a mostrar un tast de la seva llengua materna es van reunir ahir a la tarda a la Biblioteca de Banyoles per commemorar el Dia Internacional de la Llengua Materna.

L’objectiu era descobrir els idiomes materns dels participants i donar-los valor. Amb aquesta finalitat, es va organitzar un concurs i es proposar a tothom qui ho va voler que expliqués quina era la seva paraula preferida en la seva llengua materna i que en donés la traducció al català i també a l’inrevés, és a dir, que exposés quin mot català els agradava i que miressin de traduir-lo a l’idioma matern.

Hi van participar una vintena de persones gràcies a les quals es va sentir com sonen llengües com ara el polonès, el guaraní, el lenca, el francès, l’alemany, l’urdú, l’àrab, l’amazic, el soninke, l’anglès, el castellà... Molts participants hondurenys i colombians també van voler explicar paraules i expressions pròpies del castellà que es parla als seus països i van sorprendre els assistents amb girs molt divertits.

 

Finalment, una mà innocent va escollir la butlleta guanyadora d’entre totes les persones que havien emplenat el fullet amb la seva paraula preferida per participar en el concurs.

Text i imatges: Isabel Roura


Aquest dijous s’ha posat en marxa una nova edició de l’activitat de la Guia de Recursos Educatius Anem a escoltar música!, amb tres espectacles musicals que combinen la interpretació musical amb elements teatrals, per aconseguir muntatges pensats específicament per al públic escolar.

Aquesta setmana ha estat el torn dels alumnes de Cicle Inicial, que han gaudit de l’espectacle Tahi, de MAGAM creació musical: La Tahi està envoltada d’amics, però de cop i volta se sent sola. Per entendre què li passa, haurà d’endinsar-se en un viatge interior a través de set notes musicals i set colors.

 

Del 2 al 4 de març els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior assistiran a la representació de l’espectacle Bufa&Sons, de Xavi Lozano: en un format de conferència-concert, l’artista principal estableix un diàleg amb el públic on l’humor sempre és present, amb un text enginyós i intel·ligent, ple d’ironies verbals i visuals.

 

Per a Educació Infantil, l’espectacle escollit és Una poma un pomer, de Núria Lozano i Joan Alfred Mengual: una poma, un pomer, una poma és un espectacle fet de papers, cartrons, dibuixos, llibretes i cançons populars. Ens acosta al cicle de la vida i a l’increïble món de les plantes, ple de sensibilitat i intel·ligència vegetal. Serà del 9 a l’11 de març.

Imatges extretes de http://www.espectaclesjduch.cat/

 


Mònica Roca és periodista i especialista en Comunicació i Educació. És cofundadora del programa educatiu Passaport Digital, un projecte que té per objectiu promoure un ús actiu, crític i responsable de les eines digitals. Des del curs 2018-2019 aquest projecte forma part de les activitats de la Guia de Recursos Educatius Municipals que coordina el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

No hi ha prou amb dominar les eines. La societat actual ens demana competències digitals per processar cada vegada més informació, aprendre a relacionar-nos en un context digital, participar-hi activament com a ciutadans del món, gestionar la nostra identitat, generar contingut, preservar els nostres drets i la privacitat, etc.

Això és l’alfabetització digital o multimèdia. Com ho portem amb els nostres fills i filles?

Us hi esperem!!!

Dia: dijous 5 de març de 2020
Hora: a les 9 del vespre 
Lloc: Gimnàs Escola de la Vila Baldiri Reixac (entrada per la Plaça Miquel Boix)


          

Dimarts vinent, 3 de març, està convocat el segon plenari del Consell Escolar Municipal de Banyoles d’aquest curs. El Consell Escolar és un òrgan de participació i debat i compta amb representació de tots els àmbits del sector educatiu, del consistori i d’altres àmbits com joventut, serveis socials, idiomes, escola de música o escola d’adults.

En aquest plenari debatrem sobre diversos temes i també coneixerem la feina que s’està fent des de les diferents comissions de treball: comissió de planificació, comissió de representants d’alumnes, comissió d’igualtat d’oportunitats i comissió de ciutat i recursos educatius.

 

 


L’Oficina Jove Cal Drac i la Fundació Barça organitzen, el dissabte 28 de març, una jornada formativa per tractar el bullying en l’àmbit de l’activitat física i l’esport. La formació va destinada principalment a professionals del món del lleure i l’esport i és gratuïta.

Fins el 20 de març es pot realitzar la inscripció prèvia. Trobareu tota la informació al web de l’Oficina Jove Cal Drac.

Pàgina 6 de 163Primera   Anterior   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  Següent   Última   
Calendari d'Activitats
Documents
 Titol 
Calendari escolar 19-20Descarrega
CARTA DE CIUTATS EDUCADORESDescarrega
PLÀNOL ZONIFICACIÓ 2017Descarrega
Preguntes freqüents sobre el Pla d'Escolarització ExtensivaDescarrega
Preguntes freqüents sobre la preinscripció ordinàriaDescarrega